A 2010-es modellévre felfrissített technikával készül a MINI, a márka benzinmotorjai már teljesítik az Euro5-ös normát. Ugyanakkor nemcsak tisztábban működnek, de egyes változatok nagyobb teljesítményt nyújtanak.
A MINI Cooper S-ben szereplő 1,6-os turbómotor például ezután 175 helyett 184 lóerős. Ennek ellenére a motor átlagosan 0,4 literrel kevesebbet, 5,8 litert fogyaszt a szabvány szerint. Az új motorral a kocsi 7,0 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége 228 km/óra.
Megerősödnek a MINI Cooper modellek is. Az 1,6-os szívómotor két lóerővel lesz erősebb, vagyis 122 tagúra bővül a ménes. Az átdolgozott motor átlagfogyasztása 5,4 liter. A 2010-es Cooper 9,1 másodperc alatt gyorsul százra, de akár 201-ig is húzatható.
További újdonság, hogy a jövőben a MINI One már nem 1,4-es motort rejt, hanem 1,6 literest. Vélhetően olcsóbb visszabutítani a Cooper motorját, mint gyártani egy teljesen eltérőt. Az új One 98 lóerős, azaz hárommal több, mint korábban.
A pluszerő hatására 0,4 másodperccel jobban gyorsul a MINI belépőmodellje, 10,5 másodperc alatt elérheti a százas sebességet. A vége 186 km/óránál van. Átlagfogyasztása 5,4 liter.
A fenti újítások persze nemcsak a háromajtós, de a Clubman és Cabrio modellekbe is bekerülnek, utóbbiaknál a menetdinamikai adatok kissé eltérőek. A One-motor ugyanakkor elérhető úgynevezett MINIMALISM csomagban is. Ekkor a 75 lóerősre visszafogott erőforrás az aerodinamikailag optimalizált karosszériával, Start&Stop rendszerrel és kisebb ellenállású gumikkal szerelt típusokban már csak 5,1 litert fogyaszt.