A konvoj reggel az 56-osok teréről indulva a fővároson keresztül vonult Budaörsre, a helyi GM képviselethez. A felvonulást szinte a világ összes országában megrendezték Kínától Mexikóig, országonként akár többet is.

A javítás házon belül
A felvezető autó

A felvezető autó

A felvezető autó

A Hollandiából induló támogatói kampány mellé sok internetes csoport társult. Egy radikális oldalon több mint ötezren vállalták, hogy a Saab bezárása esetén semmilyen további GM-hez köthető járművet nem vesznek.

Egy svéd Saab-rajongó, David Blumberg „Griffin up” címmel dalt írt, és Saab reklámfilmekből klipet vágott össze rá. A klipet több mint 125 ezren nézték meg a Youtube-on, ez a dal lett a demonstrációk nemhivatalos indulója és egyik jelmondata.

Az ausztrál Saab-rajongó, Steven Wade szerkesztette Saabsunited.com mára a világ saabos közösségeit összefogó blogja, aminek elsődleges célja, hogy a médián és a nyilvánosságon keresztül nyomást gyakoroljon a GM-re a Saab eladásával, a márka megszüntetésével kapcsolatban.

A GM székház előtt

A GM székház előtt

A GM székház előtt


A magyar Saab-rajongói csoport egy hazai fórumon kezdte meg a rendezvény szervezését, és eddig még nem látott összefogás keretében pár nap alatt hozta össze a résztvevőket.

A kezdeményezés mellé állt a hazai márkaképviselet, a független Saab szervizek és a Saab-márkaklubok. 76 autót megmozgatni nagyon nagy dolog a saabosok körében. Ennyien még a nyári nagy találkozókon is ritkán gyűlnek össze.

Hogy mi értelme van hétvégén egy üres székházhoz vonulni – most nem ez volt a fő kérdés. A megmozdulásnak szimbolikus jelentősége van, jó érzés egy nemzetközi közösséghez tartozva megmutatni, hogy itthon is vannak, akik sajnálnák, ha a Saab eltűnne a süllyesztőben. Ilyen mértékű nemzetközi összefogás még nem volt egy márka megszűnésével kapcsolatban sem.

A javítás házon belül

A javítás házon belül

A javítás házon belül


A GM székház elől egy óra körül vonultak el a résztvevők. Az egyik – már a GM égisze alatt fejlesztett – Saab viszont nem indult. Típushiba jelentkezett: a gyújtáspanel ment tönkre. Pillanatok alatt előkerült valakinek a csomagtartójából egy tartalék alkatrész, és mire előkerült máshonnan egy célszerszám, már ki is cserélték. Öt perc alatt megoldódott a probléma.

Ha más értelme nem is, kapcsolatépítő szerepe mindenképp van egy ilyen rendezvénynek. Erre pedig a jövőben valószínűleg nagy szükségük lesz a márka híveinek.