A Sauber ma hivatalosan is bejelentette, hogy 2010-ben Pedro de la Rosát versenyezteti az újonc Kamui Kobayashi mellett. A spanyol veterán szerződtetésével Nick Heidfeld és Christian Klien reménye is eloszlott, hogy a régi csapatnál folytathassák a pályafutásukat.

Heidfeldnek novemberben még igen jó kilátásai voltak, a német szóba került a McLarennél és a Mercedesnél is, de miután mindkét csapat betöltötte az üres helyeket, a 32 éves versenyzőnek alaposan beszűkültek a lehetőségei. Pillanatnyilag úgy tűnik, hogy a legjobb esélye a Renault-nál lehet, hiszen a BMW-nél már bizonyította, hogy megállja a helyét Robert Kubica mellett.

Heidfeld állítólag tárgyal is a csapattal, de több riválisa is van: ott a 2009 második felében bevetett Romain Grosjean, nemrég szintén hírbe hozták a Renault-val Takuma Satót is, és a Sauber tartalékosa, az osztrák Christian Klien is újra versenyzői állást szeretne.

Klien 2004 és 2006 között 48 futamot teljesített a Jaguar és a Red Bull színeiben, és három év kihagyás után újra futamokon szeretne indulni.

„A pilótaválasztásról a csapatvezetés dönt, és minden szempontot figyelembe kell venniük. Mindvégig tudtam, hogy Pedro de la Rosa a fő ellenfelem, de az, hogy ilyen sokáig húzódott a dolog, szerintem azt mutatja, hogy Peter Saubernek sem volt könnyű meghozni ezt a döntést” – reagált a szerződtetés hírére az osztrák, utalva arra, hogy a szponzori pénzek szerepet játszhattak a helyzet alakulásában.

Nem szeretne kispadozni
Nem szeretne kispadozni

Nem szeretne kispadozni

Nem szeretne kispadozni


Klien a sauberes lehetőség elúszása ellenére még reménykedik a versenyzési lehetőségben, a tesztpilótáskodást nem szívesen vállalná megint.

„A 2009-es idény során több csapat is megkeresett, kettővel közülük jelenleg is komoly tárgyalásokat folytatok. Az elsődleges cél a versenyzés. A tesztkorlátozások miatt a tesztpilótai állás ma már nem valami vonzó, de természetesen ezt a lehetőséget is mérlegelni kell. Tavaly például nem kevesebb, mint öt tartalékost ültettek az autókba év közben.”