A Honda megkezdte az újgenerációs, napenergiával működő hidrogéntöltő állomás prototípusának üzemeltetését a Honda R&D Americas Los Angeles-i központjában. A kifejezetten otthoni használatra tervezett berendezés egyetlen éjszaka során képes feltölteni egy üzemanyagcellás, elektromos hajtású autó tankját.
Az autós garázsában felszerelhető, integrált egység új generációs változata kisebb lett, mégis képes a nyolc órás éjszakai üzemidő alatt annyi hidrogén előállítására (0,5 kg), amennyi egy üzemanyagcellás autó napi használatához elegendő.
A korábbi, napenergiával működő hidrogéntöltő állomás-rendszerben az elektrolízist végző berendezés mellett külön kompresszorra volt szükség a nagy nyomású hidrogén előállításához. Ez a kompresszor – ami a rendszer legnagyobb méretű és legdrágább része volt – rontotta a berendezés hatékonyságát. Ám a nagy nyomáson működő elektrolizer megalkotásával a Honda mérnökei elérték, hogy a kompresszort teljesen kihagyhassák a rendszerből, ami eddig egyetlen, otthoni használatra tervezett berendezésnél sem sikerült.
Ez az újítás több más, fontos részegység méretének csökkentését is lehetővé tette, így az új rendszer a világ jelenlegi legkisebb méretű ilyen berendezése, miközben hatásfoka huszonöt százalékkal javult (ezt az értéket szimuláció alapján becsülték meg) az általa leváltott, napenergiával működő hidrogénállomáshoz képest.
A rendszer használata egyszerű és felhasználóbarát. Az intuitív egység révén a tulajdonos könnyen leemelheti, és az autóhoz húzhatja az üzemanyag-szállító csövet, s nincs szükség visszacsévélésre sem, amikor a csövet visszateszi az elosztóegységhez.
A Honda R&D Americas Los Angeles-i központjában felállított új, Napenergiával Működő Hidrogéntöltő Állomásban ugyanaz a negyvennyolc paneles, hat kW-os napelem egység működik, mint az előző generációs berendezésben. A napelemek vékonyfilmes rendszerűek, amelyek rézből, indiumból, galliumból és szelénből (CIGS) készülnek.