LX
Egy darab 1.4 LX KIA cee’d_sw típusú személygépjármű állt rendelkezésemre az ünnepek alatt, előtt, után. Alapbenyomásaimat nemrég már átadtam, most egy kicsit mélyebbre mennék.
Az LX elnevezés egy teljesen korrekt felszereltséget takar, a biztonság terén pedig majdnem mindent lényeges elemet tartalmaz. Nincs viszont ülésfűtés, tempomat, menő hifi, kétzónás klíma, bőr bevonatú kormány / váltó, vagy éppen napfénytető. Az igazat megvallva egy cseppet sem hiányoztak. Na jó, az ülésfűtés egy kicsit.
Nem hiányoznak a ketyerék, de az összhatás érezhetően szerényebb, mint amit egy új Astra, vagy egy új Megane nyújt. A cee’d varázsa egyértelműen az árában, illetve a 7 év garanciában rejlik. Ezek olyan szempontok, amiknek kis hazánkban jelenleg sokkal nagyobb vonzerejük van, mint holmi kényelmi nyavalyáknak.
Összesen három apró hibát vettem észre, ami azért nem annyira rossz
1. A bal első ajtónál vettem észre, de lehet, hogy mindre jellemző, csak nem tűnt föl. Tízből ötször nem sikerül becsukni az ajtót, legtöbbször csak az ólajtónál megszokott, nagy erejű mozdulat segített.
2. A bal hátsó ajtónál nyöszörgött a gumi a ki-be nyitásoknál.
3. Az alacsony alapjárat miatt könnyű lefulladni vele, sokszor kaptam azon magam, hogy bőgetem a motort elindulásnál. Azért ez vérciki.
Mennyit evett?
Általában nehéz bármi hasznos következtetést levonni a tesztadatainkból. Két modell összehasonlításánál elengedhetetlen, itt inkább szubjektív. Ennek ellenére (kicsit pontosabban specifikálva az útvonalat), csak álljon itt némi adat: leginkább városban hajtottam a Nagykőrösi út – Illatos út – Mester utca – Lágymányosi híd – Rakpart – Óbuda viszonylaton.
Dugó, illetve egyéb állomások felkeresésétől függően 7,5 – 8,5 között fogyasztott. Ebbe persze belefért egy-egy kövérebb gázzal való elstartolás, a kedvezőbb pozícióért. Emellett meg merem kockáztatni, hogy kizárólag Budapesten közlekedve nehéz 8 liter alatti fogyasztást elérni, ezzel a 109 lovas 1.4-essel. Ami persze nem azt jelenti, hogy ez egy rossza adat lenne, sőt.
Egyébként jóval kedvezőbb értékeket lehet elérni, ha fővárosunkat nagy ívben elkerüljük. Országúton hat alatt, autópályán 7 alatt lehet kijönni, minden megfeszítés nélkül.
Dízel, vagy benzines?
Sajnos a kisautóknál már a vételárban is elég lidérces az árkülönbség, azonos felszereltségű modellek között, ami a Kia cee’d esetében sincs másként. A könnyebb összehasonlítás érdekében két 1.6-ost néztünk meg. Az 1.6 EX és az 1.6 CRDi EX között nagyjából ötszázezer forint, aminek a megtérülése nagyjából 100 000 km-re jósolható, ha csak az üzemanyagköltségeket vizsgáljuk.
Egy KIA márkakereskedés oldalán leltünk rá arra a táblázatra, ami a fixen számítható szervizköltségekhez (olajcsere, kopó alkatrészek cseréje) ad némi előrejelzést. Ezek alapján egy benzines modell 8 éves szervizelése után összesen 295 465 forintot, míg egy dízel esetén 408 424 forintot kell garantáltan kicsengetni a szakiknak.
Persze, ha mindent a számok bűvöletében döntenénk el, akkor túl egyszerű lenne a dolog. Muszáj megemlékezni arról is, hogy egy dízel cee’d volánja mögött lényegesen javul az életminőségünk. Sokkal ritkábban kell tankolnunk és jobb érzés öt liter körüli átlagfogyasztásban gyönyörködni a kijelzőn. Emellett, aki ráérez a nagyobb nyomaték nyújtotta előnyökre, a menetdinamikát is előnyösebbnek fogja érezni.
Ötcsillagos
Gyári képeken a ráncfelvarrt Kia Cee’d (Katt a képre!) Videón a korábbi Cee’d kombi: a videó a hirdetés után indul |