A cikkben látható képeket a Műszertechnika Zrt. (Széles Gábor érdekeltsége) jelentette meg honlapján. A buszok nevében lévő kód a járművek hosszúságára utal, a V134-es például 13 400 milliméter hosszú, .

Kéttengelyes városi változat
Kéttengelyes városi változat

Kéttengelyes városi változat

Kéttengelyes városi változat


A prospektusszerű lapok adattáblája szerint mindhárom új busztípusban egyforma motor dohog(na), a haszonjármű-dízelmotorjairól ismert Cummins 280 lóerő, 8,85 literes erőgépe, amely 1060 Nm-t ad le.

Telefonon természetesen mind a székesfehérvári IK Járműtechnika Kft, mind a fővárosi Ikarusbus Kft. illetékeseitől megpróbáltunk informálódni a sejtelmes buszról, de a hír megjelenéséig még nem jártunk eredménnyel. A hírrel kapcsolatban felmerülő egri szál miatt megkerestük az Agria Volánt is, de a cég személyszállítási igazgatóságán megtudtuk, hogy az egri közlekedési vállalat nem tervezi Ikarusok beszerzését.

No de nem hiába mondja az orosz, hogy inkább száz barátod legyen, mint száz rubeled. Egy buszfanatikus barátunk információi szerint az Ikarus valóban feltámadóban van, nagyjából egy hónap múlva lehet számítani az első hivatalos bemutatóra.

Vajon lesz belőle valami?

Vajon lesz belőle valami?

Vajon lesz belőle valami?


Még azt is megtudtuk, hogy az új Ikarusok egy Auto Rad Controlle Kft. nevű, 1989-ben alakult cég bevonásával készülnek, magyar földön. Az ARC weboldala külön ki is emeli a magyar identitást: „Büszkék vagyunk a teljesen magyar gyártású autóbuszainkra, melyekből már 3 különböző típus látott napvilágot.

Hej, de szép is lenne, ha újra szárnyalna az Ikarus! Ígérjük, ha a projektben érdekelt cégektől válasz érkezik az új Ikarusról szóló kérdéseinkre, azonnal közölni fogjuk őket!