Ünnepnap volt a spanyoloknak a mai, Fernando Alonso a valenciai teszt zárásaként a legjobb idővel mutatkozott be a Ferrari volánjánál. A háromnapos gyakorlás utolsó napján hivatalos közlés szerint 36 400 néző volt ott, összesen pedig kis híján 60 ezren figyelték a tesztet a helyszínen – másfélszer annyian, mint a tavalyi Török Nagydíjat.
A pálya felé tartó négy kilométeres kocsisorban való várakozásért cserébe Alonso teljesített is: miután a fényképészek hadán áttörve végre kigurult a bokszutcába, megkezdte a körözést, és végül a harmadik napon is az élre juttatta a Ferrarit. A spanyol 127 kört teljesített, Massa tegnap futott legjobbján 25 századot javítva 1:11.470-et hozott ki az F10-esből.
Ahogy hétfőn és kedden, ma is a Sauber lett a második, a valószínűleg a lehetséges szponzorok figyelmére is pályázó csapat autóját ma Pedro de la Rosa vezette megint. A spanyol veteránnak nem indult a legjobban a nap, ugyanis még délelőtt összeakadt a pályán a Williams újoncával, Nico Hülkenberggel. A lökdösődésben csak a Sauber sérült meg, de a kasztnit viszonylag gyorsan sikerült kijavítani.
A harmadik a Mercedes lett a visszatérő Michael Schumacherrel, de a W01-es legjobbja egy másodperccel elmaradt a Ferrari csúcsától. A németnek hidraulikai probléma miatt a vége előtt abba kellett hagynia a munkát. A csapatfőnök, Ross Brawn is elégedetlen volt egy kicsit.
„Nem könnyű ezt megítélni, tegnap teli tankkal jónak tűntünk, de most egy kicsit lassúak vagyunk, nem a legjobb az autó viselkedése, egyensúlya, de ezeket kijavíthatjuk a következő, jerezi tesztre. Persze a többi csapat is haladni fog, belátjuk, hogy nem vagyunk olyan gyorsak, mint a Ferrari vagy tegnap Lewis (Hamilton a McLarennel). Úgy tűnik, van még dolgunk” – nyilatkozta az angol a pályán.
Schumacher mögött egy másik helyi kedvenc, a Toro Rossó-s Jaime Alguersuari végzett, a kis spanyol ma próbálta ki először az STR5-öst.
A címvédő Jenson Button nem mutatott túl sokat a McLarennel. Az angol a felvezetőköre után a délelőtt túlnyomó részét a garázsban töltötte, főként az üléspozíciójával bajlódtak sokat, végül 82 kört tett meg, de legjobbja másfél másodperccel gyengébb volt Alonsóénál.
Alguersuarihoz és Buttonhoz hasonlóan a táblázat alján végző Vitalij Petrov és Nico Hülkenberg is ma vezette csapata új autóját először. A tavaly a GP2-ben másodikként végző renault-s orosznak ráadásul ez volt a legelső Forma-1-es vezetése is, míg az épp őt verő Hülkenberg már az előző két évet is a Williams tesztpilótájaként töltötte, így talán nem lehetett igazán elégedett azzal, hogy 126 kör után is a leglassabb volt.
„Nicóval ma azon dolgoztunk, hogy a lehető legtöbbet hajtsuk az FW32-est, végül több mint 500 kilométert tettünk meg. Az elmúlt három napban hosszú etapokon a beállításokon dolgoztunk, az autó fő rendszerei megfelelően működnek. Természetesen vannak még gyermekbetegségek, amelyeket Jerezig meg kell oldanunk, de jó volt újra pályára lépni, és elkezdeni a munkát az új motorszállítóval, a Cosworth-tel” – mondta a Williams technikai főnöke, Sam Michael.
Teszt, Valencia, 2010. 02. 03.
# | Pilóta | Csapat (autó) |
Idő | Kör |
1. | Alonso | Ferrari (F10) | 1:11.470 | 127 |
2. | de la Rosa | BMW Sauber-Ferrari (C29) | 1:12.094 | 80 |
3. | Schumacher | Mercedes GP (W01) | 1:12.438 | 82 |
4. | Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari (STR5) | 1:12.576 | 97 |
5. | Button | McLaren-Mercedes (MP4-25) | 1:12.951 | 82 |
6. | Petrov | Renault (R30) | 1:13.097 | 75 |
7. | Hülkenberg | Williams-Cosworth (FW32) | 1:13.669 | 126 |