Újrahasznosítás a fenntarthatóság jegyében

Több mint 300 különféle alkatrész készül hulladékanyagok felhasználásával az új Ford Focushoz. A környezetszennyezés csökkentése érdekében a műanyagokat más autógyártókhoz hasonlóan a Ford is igyekszik újrahasznosított anyagokkal és természetes rostokkal kiváltani.

Csendesebb lesz mint korábban
Csendesebb lesz mint korábban

Csendesebb lesz mint korábban

Újrahasznosított a kárpit


Így nemcsak évi 20 ezer tonnával kevesebb hulladékot kell elhelyezni illetve kezelni, de a kimustrált műanyag palackok, farmernadrágok, szőnyegek hasznos célt szolgálhatnak.

Lebomlás: 1000 év helyett 120 nap

A Ford dolgozik a kukoricából, cukorrépából vagy cukornádból készíthető, biológiailag lebomló a polilaltid savnak (PLA) is nevezett műanyagok előállításán. A PLA-ból készült műanyag alkatrész az életciklusa végén 90-120-nap alatt lebomlik, míg a hagyományos, kőolaj-alapú műanyagok 1000 évig is megmaradnak a hulladéklerakó telepeken.

A C-Max-szal azonos padlólemezre épül

A C-Max-szal azonos padlólemezre épül

A lökhárító is újrahasznosított műanyag


A PLA az autóiparban használható kárpitok, padlószőnyegek, vagy akár olyan utastéri elemek is, mint a belső díszlécek előállítására.

A PLA másik, akár azonnal alkalmazható felhasználási módja, ha védőelemek készülnek belőle, amelyek a szállítás során óvják az autókat.

Példák: mi van hulladékból a Focusban?

Lökhárító: anyaga 20 százalékban régi lökhárítókból áll
Üléskárpit: a szövetkárpit teljes egészében újrahasznosított anyagból készül
Akkumulátortálca: felerészben újrahasznosított műanyagokból
Az utastéri kárpitok anyagának 20 százaléka újrahasznosított kárpitokból és szőnyegekből származik