Újrahasznosítás a fenntarthatóság jegyében
Több mint 300 különféle alkatrész készül hulladékanyagok felhasználásával az új Ford Focushoz. A környezetszennyezés csökkentése érdekében a műanyagokat más autógyártókhoz hasonlóan a Ford is igyekszik újrahasznosított anyagokkal és természetes rostokkal kiváltani.
Csendesebb lesz mint korábban
Csendesebb lesz mint korábban
Fotó megosztása:
A C-Max-szal azonos padlólemezre épül
A C-Max-szal azonos padlólemezre épül
Fotó megosztása:
Ötajtósnak hat
Ötajtósnak hat
Fotó megosztása:
Kulcsnélküli ajtónyitás és indítás is szerepel benne
Kulcsnélküli ajtónyitás és indítás is szerepel benne
Fotó megosztása:
2011-ben érkezik
2011-ben érkezik
Fotó megosztása:
Automatikusan beáll a kiválasztott helyre
Automatikusan beáll a kiválasztott helyre
Fotó megosztása:
Duplakuplungos automata is rendelhető lesz
Duplakuplungos automata is rendelhető lesz
Fotó megosztása:
9,2 millió Focus fogyott 1998 óta
9,2 millió Focus fogyott 1998 óta
Fotó megosztása:
Detroitban mutatták be
Detroitban mutatták be
Fotó megosztása:
Később, kombi és kabrió is készül
Később, kombi és kabrió is készül
Fotó megosztása:
Látványra nyúlánkabb
Látványra nyúlánkabb
Fotó megosztása:
Az egész világon ugyanolyan
Az egész világon ugyanolyan
Fotó megosztása:
Sportos marad a forma
Sportos marad a forma
Fotó megosztása:
1,6-os turbómotor is kerül bele
1,6-os turbómotor is kerül bele
Fotó megosztása:
Innen nagyon hasonlít a Fiestára
Innen nagyon hasonlít a Fiestára
Fotó megosztása:
A trapéz a legfeltűnőbb részlet
A trapéz a legfeltűnőbb részlet
Fotó megosztása:
Ferdehátú fényszórója
Ferdehátú fényszórója
Fotó megosztása:
Vége a függőleges lámpáknak
Vége a függőleges lámpáknak
Fotó megosztása:
Ezt a részletet Zorro jelnek hívja a Ford
Ezt a részletet Zorro jelnek hívja a Ford
Fotó megosztása:
Szedán lámpa
Szedán lámpa
Fotó megosztása:
Élek mindenfelé
Élek mindenfelé
Fotó megosztása:
Nincsenek sima felületek
Nincsenek sima felületek
Fotó megosztása:
Prémium minőséget ígér a gyár
Prémium minőséget ígér a gyár
Fotó megosztása:
Csendesebb lesz mint korábban
Újrahasznosított a kárpit
Így nemcsak évi 20 ezer tonnával kevesebb hulladékot kell elhelyezni illetve kezelni, de a kimustrált műanyag palackok, farmernadrágok, szőnyegek hasznos célt szolgálhatnak.
Lebomlás: 1000 év helyett 120 nap
A Ford dolgozik a kukoricából, cukorrépából vagy cukornádból készíthető, biológiailag lebomló a polilaltid savnak (PLA) is nevezett műanyagok előállításán. A PLA-ból készült műanyag alkatrész az életciklusa végén 90-120-nap alatt lebomlik, míg a hagyományos, kőolaj-alapú műanyagok 1000 évig is megmaradnak a hulladéklerakó telepeken.
A C-Max-szal azonos padlólemezre épül
A lökhárító is újrahasznosított műanyag
A PLA az autóiparban használható kárpitok, padlószőnyegek, vagy akár olyan utastéri elemek is, mint a belső díszlécek előállítására.
A PLA másik, akár azonnal alkalmazható felhasználási módja, ha védőelemek készülnek belőle, amelyek a szállítás során óvják az autókat.
Példák: mi van hulladékból a Focusban?
Lökhárító: anyaga 20 százalékban régi lökhárítókból áll
Üléskárpit: a szövetkárpit teljes egészében újrahasznosított anyagból készül
Akkumulátortálca: felerészben újrahasznosított műanyagokból
Az utastéri kárpitok anyagának 20 százaléka újrahasznosított kárpitokból és szőnyegekből származik