Nemcsak a csapatok, az FIA is készült új fejlesztésekkel a 2010-es idényre, ezek egyike az új helymeghatározó rendszer. Számos kritika érte a versenybírókat az elmúlt években amiatt, hogy következetlen döntéseket hoztak: valamiért büntettek, ugyanolyan hasonló vétséget pedig más megúszhatott, mindezt azért, mert nem voltak pontos információk a pilóták helyzetéről.
Ennek mostantól elvben vége, sokkal pontosabb GPS-rendszer kerül ugyanis az autókba. Eddig körülbelül ötméteres pontossággal lehetett látni az autókat a pályán, az új rendszer viszont egy méter alatti pontosságot ígér.
Ennek köszönhetően a versenybírók automatikusan értesítést kapnak, ha valaki levág egy sikánt vagy a bokszból kijövet átlépi a fehér vonalat, gombnyomásra a riasztás helyéhez legközelebb eső kamerák képe is visszajátszható. A GPS ellenőrzi a biztonsági autós szabályok betartását is.
Telepítenek egy monitort a csapatokhoz is, így azok vitatott helyzetben azonnal visszanézhetik, miért kaptak büntetést és adott esetben reagálhatnak is. Ha az új rendszer már tavaly meglett volna, azonnal kiderült volna, hogy mit művelt Lewis Hamilton és Jarno Trulli a safety car mögött.
750 ezer euróba került az új rendszer, a számlát a 13 csapat fizette egyenlő arányban.