A 2010-re indulási engedélyt kapott új Forma-1-es csapatok közül elsőként a Virgin Racing állt elő új autójával, a VR-01-gyel. A volt toyotás Timo Glockot és a GP2-ből „előléptetett” brazil Lucas di Grassit versenyeztető alakulat ma délelőtt Silverstone-ban készült a leleplezésre, de a beígért élő on-line közvetítésnek végül híre-hamva sem volt a csapat oldalán, technikai okokból ez elmaradt.

Nem épp jó kezdés, főképp, hogy a Virgin azzal szeretne F1-történelmet írni, hogy „all digital car”-nak (teljesen digitális autónak) bélyegzett járgányát szélcsatorna nélkül, kizárólag számítógépes áramlástani szimulációval (CFD) fejlesztette.

„Komoly csapat vagyunk, komoly célokkal, szóval nem próbálunk futni, mielőtt járni tudnánk. Az első lépés, hogy megbízhatóak, biztonságosak és hatékonyak legyünk, az újak között a legjobbak. A folyamatos számítógépes fejlesztéssel azután majd jön a teljesítményjavulás is” – mondta a technikai főnök, Nick Wirth.

Az első kép a VR-01-ről
Szélcsatorna nélkül tervezték

„Mivel a jelenlegi csapatok mind hagyományos módszerrel fejlesztették az autóikat, nem meglepő,  a szkepszis a CFD-s módszerünket illetően. De a sportág komoly változásokon esik át, szembe kell nézni a gazdasági helyzettel. A hagyományos módszer túl drága, a szükség új módszereket szül. Én teljes mértékben hiszek a digitális tervezésben, izgalmas, hogy mi bizonyíthatjuk, ez az F1 jövője.”

„Számítunk problémákra is, hiszen a CFD csak egy közelítés, bizonyos hatások, tényezők csakis a pályán érvényesülnek. De terveztünk már így hagyományos és formaautót is, kíváncsi vagyok, hogyan szerepel majd ez a modellünk a pályán” – magyarázta a szakember.

Nem rejtegetik a diffúzort

„Az első reakcióm az, hogy ez egy igazán szép autó. Szerintem érdekes ötletek vannak benne, biztos alapként tekintek rá a tesztek előtt. A dizájn elég jó, most már a sebességet kell elővarázsolni. Az igazán különleges dolgok majd az idény közben érkeznek, egyelőre az a legfontosabb, hogy elkészült az autó” – nyilatkozta Timo Glock a bemutatón.

A bemutató