Hirvonen nyerte a gumik csatáját 1
Hirvonen nyerte a gumik csatáját 51 Ugyanaz a négy szakasz várt a svéd rali mezőnyére délután, amelyeket már délelőtt egyszer teljesítettek. Már akkor is panaszkodtak a pilóták a pályák minőségére, ám miután 50 autó keresztülrongyolt rajtuk nem igazán emlékeztettek egy havas versenyre. Hó alig volt a pályákon, ha volt az is csak vékonyan.  A kővé fagyott murva viszont nyírja a hóra kitalált szöges gumikat rendesen.

Így aztán az volt a délután fő kérdése, hogy ki hogy osztja be a szervizből hozott hat friss gumit. Négy az autón, kettő tartalékba. Három hosszabb szakaszt este egy rövidke, főként a nézőknek szóló speciálszakasz követett.

Mikko Hirvonen (Ford) egyből agresszívan támadott a 13-as gyorson, de Sebastien Loeb (Citroën) sem volt rest. A finn volt a gyorsabb 2,7 másodperccel. A szakaszt azonban nem ő nyerte, hanem csapattársa Jari-Matti Latvala. „Módosítottuk az autó beállítását a szervizparkban, közelítettünk ahhoz, amilyen Mikko autójáé – és ez kétségtelenül működik” – magyarázta feljavulását a Ford pilótája.

A 14-es szakaszra Hirvonen feltett két új gumit előre, Loeb viszont nem változtatott.  Az eredmény, újabb 7,9 másodperc a finn javára. „Én nem cseréltem kereket, ugyanazt használtam, mint korábban, emiatt sok időt vesztettem. Talán hiba volt. Meglátjuk” – értékelt a szakasz céljában a francia.

Délelőtt a sageni szakaszon még csak a második helyig jutott Marcus Grönholm, délután már megnyerte. Talán nem véletlen, hiszen ez az egész világbajnokságból a kedvenc gyorsaságija, amiről az éttermét is elnevezte. „Emiatt a szakasz miatt jöttünk, és megnyertük. De az egész rali nem az igaz”- utalt Grönholm arra, hogy a 13 szakaszon ismét gondja volt, defektet kapott és pályán cserélték ki, amivel újabb hét percet spájzolt.

Hirvonen nyerte a gumik csatáját 52

A 15 szakaszra úgy érkeztek, hogy Loebnek volt két friss gumija elöl, Hirvonennek viszont négy kopott. Ebből azonban mégsem a francia jött ki jobban. „Nem működött” – mondta. „Vezethetetlen volt az autó. Nem tudtam támadni. Nem követte a kocsi elejét a hátulja. Azt hiszem négy rossz gumival jobb lett volna.” 23 másodpercre nőtt Hirvonen előnye.

Ám nemcsak ennek örülhetett a Ford, de annak is, hogy Jari-Matti Latvala feljött a harmadik helyre. Egyfelől megnyerte ezt a szakaszt is, de ez persze nem lett volna elég Dani Sordo ellen. A spanyolnak gondja akadt. Egy buta hiba miatt meg kellet állnia a szakaszon, mert a motor kezdett túlmelegedni. De nem hó vagy valami más tömte el a hűtőnyílást, hanem egy ottfelejtett takarólemez. Az etapokon használt elemet a navigátornak kellett volna a rajt előtt kivennie. Nem tette. Mindez egy percébe került a Citroën párosának.  

Loeb azonban nem adta fel. Tudta, hogy Hirvonen gyakorlatilag nullára írta a gumijait, az övéi simán kopottak voltak. S bár az esti speciál csak 1,9 kilométeres volt, a francia 6,4 másodpercet faragott hátrányából. Finn ellenfele gyakorlatilag csak vánszorgott. Persze az első három szakaszon mutatott teljesítménye nyomán így is maradt 16,6 másodperc előny holnapra.

Hirvonen nyerte a gumik csatáját 53

Kimi Räikkönen délutánja egészen jól sikerült. Főként a 15. szakasz, amelyiken abszolút hatodik időt autózott, de előtte is 10. és 9. időkkel vetette észre magát. Gyorsul a 2007-es Forma-1-es világbajnok. Sikerült is javítania, előrelépett az abszolút 35. helyre. „Egész jó volt” – mondta a második teljes nap után Kimi Räikkönen. „A reggeli első szakaszt nem szerettem, aztán meg lefullasztottam a motort, de utána egészen jól ment a verseny. Egyre magabiztosabbnak érzem magam az autóban és nem is volt problémánk egyáltalán. Mindig tudtam, hogy megfelelő vezetési stílus megtalálása időbe telik, de most már fokozatosan jön. Remélem holnap erős nappal zárunk.”

A svéd rali állása a harmadik nap után (16/21):

1.  Hirvonen            Ford     2 óra 14 perc 48.3s
2.  Loeb                  Citroën   + 16.6s
3.  Jari-Matti Latvala  Ford       + 51.4s
4.  Sordo                Citroën   + 1:46.2s
5.  Ogier                 Citroën  + 2:42.1s
6.  H. Solberg           Ford      + 3:47.9s
7.  Wilson                 Ford      + 5:44.1s
8.  Östberg        Subaru    + 5:57.3s
9.  P. Solberg      Citroën     + 8:35.2s
10.  Andersson    Skoda     + 8:48.1s

29. Grönholm Ford +22:43.7
35. Räikkönen Citroën +34:30.6

A további eredmények EZEN A LINKEN olvashatók.

Az első képre kattintva galéria nyílik.