A tesztpilótákat, a pontrendszert és a gumikat illető változtatásokról már hallottunk, de az FIA ma néhány további szabályt tisztázott a 2010-es Forma-1-es idénnyel kapcsolatban.

Az egyik lényeges változás, hogy a tavalyra bevezetett nyolcmotoros korlátozást tovább szigorították. Mivel idén 17-ről 19-re emelkedett a versenyek száma, a pilótánként egy idényben szabadon használható nyolc motorral való gazdálkodás eleve nehezebb lett, de az új szabályok még egy kicsit csavarnak a dolgon.

Tavalyig a kilencedik új erőforrás behelyezése 10 helyes rajtbüntetéssel járt, de a mostani szigorítással könnyen duplázni is lehet a büntetést, mert ha egy hétvégén belül kétszer is motort kell cserélni – mint például Vettelnél 2009-ben Valenciában -, akkor újabb tízhelyes hátrasorolás jár, ami a következő futamon érvényesül.

Mivel idén nem lesz már tankolás a futamok közben, azaz mindenki teli tankkal kezdi a versenyt, az időmérő utolsó szakaszában már nem kell a futamra megtankolt autóval körözni, feltehetőleg mindenki a lehető legkönnyebb járgánnyal vág neki a Q3-nak. Tavaly az időmérő után közzétették a megtankolt autók súlyát, de ez idén a fentiek miatt értelmét veszítette.

Villámgyors lesz a kerékcsere
Villámgyors lesz a kerékcsere

Villámgyors lesz a kerékcsere

Villámgyors lesz a kerékcsere


Az FIA fontolgatta, hogy idén is közölje a versenyre megtankolt autók tömegét, amiből a különböző motorok fogyasztására lehetett volna következtetni, de az ötletet végül elvetették, így ilyen adatokat nem közölnek majd a futamok előtt.

A tankolások eltűnése miatt az eleve rövidebb időt kívánó kerékcserék hossza sokkal nagyobb hangsúlyt kap majd, ezért az FIA kitért arra is, hogy az idei évtől tilos lesz a gépi erővel működtetett emelők használata, mindenkinek a hagyományos emberi erővel működtetett eszközöket kell alkalmaznia.

A bokszutca-áthajtásos és az ún.stop&go büntetések terén is történt változtatás: a futam közben kiszabott büntetéseket a korábbi három helyett az idei szezontól már két körön belül kell letölteni, ha pedig a verseny leintése után döntetnek úgy a stewardok, hogy valamelyik pilóta rászolgált, akkor az eddigi 25 másodperces időbüntetés helyett az áthajtásért 20, a stop&go-ért 30 másodperces hátrasorolást szabhatnak ki.