Február 8-án, hétfőn gurult le a gyártósorról a Németországban gyártott 40 milliomodik Ford gépjármű. Az 1,25-ös benzines motorral szerelt ezüst Fiesta leendő tulajdonosa Berlinben rendelte meg az autót, éppen ott, ahol 1925-ben megalapították a Ford Németország vállalatot.
A kölni üzem nem csupán a Ford egyik legfontosabb gyára és kutatási-fejlesztési központja, de itt létesült a vállalat európai központja is, amely több mint 50 országban irányítja a Ford teljes tevékenységét Nagy-Britanniától Üzbegisztánig.
Itt található a Ford Egyesült Államokon kívüli legnagyobb gyártó létesítménye, fejlesztési központja pedig, a globális modellek, az új Fiesta és az új Focus, valamint az ezeket követő új típusok révén egyre nagyobb szerepet kap a Ford világszintű modellportfóliójának kialakításában.
„A mai nap ékes bizonyítéka annak, hogy vállalatunk alapítójának, Henry Fordnak igaza volt, amikor a kölni gyár alapkőletételekor tömören így fogalmazott: ‘A németek jó munkát végeznek majd.’ A 40 millió itt készült gépjármű révén a kölni üzem nagybetűvel kerül bele az autógyártás történetébe” – mondta ünnepi beszédében John Fleming, a Ford európai elnök-vezérigazgatója.
A Ford németországi története egyébiránt a berlini összeszerelő üzem megalapításával kezdődött, ahol 1926-tól folyt a T-Modell, a híres Bádog Böske gyártása, ma pedig a kölni és saarlousi üzemek révén egyike az ország legnagyobb autógyártóinak.