Míg tegnap esővel telt a nap, ma egy reggeli záportól eltekintve száraz és egyre melegebb körülmények között tesztelhettek a Forma-1-esek a spanyolországi Jerezben.
A pórul járt Virginen kívül mindenki a lehető legjobban ki is használta az ideális körülményeket, öt pilóta több mint 100 kört ment, és a többiek sem maradtak el sokkal ettől a távtól.
Egy kora délelőtti 1:20-as kör után gyakorlatilag az egész napot a Toro Rossó-s Sebastien Buemi uralta, köridejének még a közelébe sem jutott senki egészen késő délutánig, amikorra a nap teljesen felmelegítette az aszfaltot. Érdemes persze hozzátenni, hogy a legtöbb csapatnál egyáltalán nem is hajtottak a jó időeredményre, inkább a hosszabb etapok voltak előtérben – Fernando Alonso például 48, Michael Schumacher pedig 35 kört ment egyhuzamban.
„Nagyon elégedett vagyok a mai nappal, még ha a piros zászlók miatt nem is sikerült teljesen végrehajtani a programunkat. Így is értékes köröket gyűjtöttem. Új autó, új csapat, új körülmények – a legfontosabb célunk tehát, hogy az autó megbízható legyen. Nagyon sokat számít ilyen szempontból a mai nap, főleg annak tekintetében, hogy milyen időt ígérnek a következő napokra. Jó volt ma vezetni az autót, élveztem” – mondta Schumacher.
Bár a köridő tekintetében csak az ötödik lett, úgy tűnik, a Force India aerodinamikailag pont olyan jó, mint tavaly: az egyenesben a mért ponton a leggyorsabb Vitantonio Liuzzi volt ma 270 km/órás sebességgel. Az új autót a héten tesztelni kezdett csapat probléma nélkül dolgozott ma.
Nem úgy a Red Bull – ahogy tegnap, Mark Webber alatt ma is megállt egyszer az RB6-os, a leggyorsabb köre pedig csak az utolsó előtti helyre volt elég. Szintén gondjai voltak a williamses Nico Hülkenbergnek, délelőtt hidraulikai szivárgás, délután pedig hajtáslánccal kapcsolatos több apróbb hiba nehezítette a csapat munkáját.
A második nap leggyorsabbja a sauberes japán, Kamui Kobayashi lett az utolsó percekben – azt azonban a csapat is elismerte, hogy az 1:19.950-es kört nagyjából üres tankkal futotta a pilóta.
„Eredményes tesztnap volt, teljesítettük a programunkat. Délelőtt aerodinamikai próbákat végeztünk, ebéd után pedig a beállításokat és a gumikat vizsgáltuk. A nap nagy részében jól megtankolva mentünk, a végén viszont könnyű volt az autó” – közölte a Sauber vezető pályamérnöke, Giampaolo Dall’Ara.
Teszt, Valencia, 2010.02.01.
# | Pilóta | Csapat (autó) |
Idő | Kör |
1. | Kobayashi | BMW Sauber-Ferrari (C29) | 1:19.950 | 103 |
2. | Buemi | Toro Rosso-Ferrari (STR5) | 1:20.026 | 121 |
3. | Button | McLaren-Mercedes (MP4-25) | 1:20.618 | 83 |
4. | Hülkenberg | Williams-Cosworth (FW32) | 1:20.629 | 67 |
5. | Liuzzi | Force India-Mercedes (VJM03) | 1:20.754 | 80 |
6. | Schumacher | Mercedes GP (MGP W01) | 1:21.083 | 124 |
7. | Alonso | Ferrari (F10) | 1:21.424 | 129 |
8. | Kubica | Renault (R30) | 1:22.003 | 103 |
9. | Webber | Red Bull-Renault (RB6) | 1:22.043 | 99 |
10. | Glock | Virgin-Cosworth (VR-01) | 1:29.964 | 11 |