Nagyjából száraz körülmények között zajlott az e heti négynapos jerezi tesztelés utolsó napja. A délelőtt még vizes pálya déltájra teljesen felszáradt, így a bőven adódott lehetőség a munkára, amit a csapatok többsége ki is használt.
A leggyorsabb Lewis Hamilton lett a McLarennel, az angol nap végén futott 1:19.583-as köre egyben a hét legjobbja is volt. Mögötte szintén egy késő délutáni gyors körrel Adrian Sutil végzett, aki nagyon elégedett volt a Force India ezen a héten debütált autójával.
„Jó dolog felkészülten kezdeni az idényt. Az adatok már a télen is jók voltak, de nagyon örülök, hogy a pályán is bebizonyosodott az autó teljesítménye. Korai még jósolni, de sosem volt még ilyen jó érzésem az idény előtt” – mondta a német.
A harmadik leggyorsabb Rubens Barrichello volt, aki az elmúlt napok motortesztelése után ma már elsősorban a beállításokra és a tempóra koncentrált a Williamsnél. Mögötte a renault-s Robert Kubica és Michael Scumacher végzett a Mercedesszel. A német alatt leállt ma egyszer az autó.
„Jó nap volt. Az elején egy kicsit akadályozott az időjárás, de utána jól kihasználtuk a délutánt. Végigvittük a programot, egy lépéssel megint jobban kiismertük az autót” – mondta a német.
„Egyelőre elég nehéz átlátni az erősorrendet. Szerintem van négy nagy csapat, de érdekes a Sauber is, elég gyors, a Renault tempója pedig még nem világos. A hosszabb etapokon a gumi miatt van néha egy zuhanás, a jobb csapatok viszont képesek nagyjából szinten maradni. Pontosat még nem lehet mondani, mert nagy a játéktér az üzemanyaggal sőt még a ballaszttal is lehet variálni. Még mi is csak találgatunk, elég izgalmas” – magyarázta Schumacher.
A német mögött volt pártfogoltja, Felipe Massa csak a hetedik időt autózta, de a Ferrarinál elsősorban hosszú etapokra koncentráltak, a brazil a nap folyamán elképesztő távot, 160 kört teljesített. Az olasz csapat ezen a héten és a múlt héten is összesítve is a legtöbb kört futotta.
Az előző, nyögvenyelősen telt három nap után ma végre a Virgin számára is simán mentek a dolgok, Lucas di Grassi 63 kört ment a VR-01-essel, és tempóban sem maradt el látványosan a többi csapattól, a tegnapi élmenőt, Jaime Alguersuarit pedig maga mögé is utasította.
„Ma végre az időjárás és a körülmények is megfelelően alakultak, sikerült rendes távot teljesíteni, és megalapozni a következő teszt munkáját. Azt hiszem, nem a miénk volt a legkönnyebb autót a pályán, bár nem is volt a legnehezebb” – utalt a köridőre a brazil újonc. „Az elmúlt két évben összesen két és fél napot vezettem F1-est, úgyhogy szoknom kell, még, konkrétan ezt az autót is, mert más, mint a korábbi tapasztalatom.”
„A legfontosabb, hogy nincs krónikus probléma azt autóval, nincs tervezési hiba vagy ilyesmi. Úgy viselkedik, mint egy Forma-1-es, csak javítanunk kell a teljesítményén és a megbízhatóságán” – magyarázta az új csapat versenyzője.
A további fejlesztésekre a csapatoknak 17-étől, azaz jövő szerdától lesz lehetősége ugyanezen a pályán – a mezőny akkorra kiegészül majd a Lotus tegnap bemutatott új autójával is.
Teszt, Jerez, 2010.02.13.
# | Pilóta | Csapat (autó) |
Idő | Kör |
1. | Hamilton | McLaren-Mercedes (MP4-25) | 1:19.583 | 113 |
2. | Sutil | Force India-Mercedes (VJM03) | 1:20.180 | 83 |
3. | Barrichello | Williams-Cosworth (FW32) | 1:20.341 | 90 |
4. | Kubica | Renault (R30) | 1:20.358 | 85 |
5. | Schumacher | Mercedes GP (MGP W01) | 1:20.613 | 83 |
6. | Vettel | Red Bull-Renault (RB6) | 1:21.203 | 89 |
7. | Massa | Ferrari (F10) | 1:21.485 | 160 |
8. | de la Rosa | BMW Sauber-Ferrari (C29) | 1:22.134 | 105 |
9. | di Grassi | Virgin-Cosworth (VR-01) | 1:22.912 | 63 |
10. | Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari (STR5) | 1:24.072 | 98 |