Mekkora szerencse. Még kiesne valaki
Mekkora szerencse. Még kiesne valaki
Fotó megosztása:
Méltatlankodók
Méltatlankodók
Fotó megosztása:
Érkezik
Érkezik
Fotó megosztása:
Alig néhány méteres a fedett rész
Alig néhány méteres a fedett rész
Fotó megosztása:
Ezer fok van benne
Ezer fok van benne
Fotó megosztása:
Tábla
Tábla
Fotó megosztása:
Vonattal is elérhető
Vonattal is elérhető
Fotó megosztása:
Nem bélyegalbum
Nem bélyegalbum
Fotó megosztása:
Tervek
Tervek
Fotó megosztása:
Dekoráció
Dekoráció
Fotó megosztása:
Befutó
Befutó
Fotó megosztása:
A lift még betegeskedik
A lift még betegeskedik
Fotó megosztása:
Többen is átvágták
Többen is átvágták
Fotó megosztása:
Ajándék
Ajándék
Fotó megosztása:
Ekkora kulturális központot építünk belőle!
Ekkora kulturális központot építünk belőle!
Fotó megosztása:
Zakatol a vonat
Zakatol a vonat
Fotó megosztása:
Jobbra az "útbanlévőember" legkisebb fia
Jobbra az "útbanlévőember" legkisebb fia
Fotó megosztása:
Lelépnek
Lelépnek
Fotó megosztása:
Különvonat
Különvonat
Fotó megosztása:
Ott a lényeg
Ott a lényeg
Fotó megosztása:
Az objektív tehet róla
Az objektív tehet róla
Fotó megosztása:
Befutó
Március elsejétől minden helyközi buszjáratra és vonatra kötelező regisztrációs jegyet váltani – tudatta a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium. Egyes autóbuszos társaságok már február elejével bevezették az új jegytípust, amelyet a szolgáltatást ingyen igénybe vevőknek, vagyis a 6 év alattiaknak és 65 év felettieknek kell váltaniuk. A Borsod Volán járatain 2000-2200, a Hajdú Volán buszain 1300-1400 regisztrációs jegy kel el egy-egy hétköznapon, ennyien nem fizetnek hivatalosan az utazásért.
A regisztrációs jegy meglétét az egyéb jegyekhez és bérletekhez hasonló módon ellenőrzik. A bevezetés kapcsán türelmi időt kapnak az utasok. A regisztrációs jegy nélkül utazóknak csak 2010. július elseje után kell 500 forint pótdíjat fizetniük.
Az új jegytípust azért vezetik be, hogy általa nyomon lehessen követni a közösségi közlekedéshez kapcsolódó utazásokat. A díjmentesen utazók pontos száma jelenleg nem ismert, ezért a hatályos jogszabályok alapján a közlekedési vállalatok normatív alapon igényelhetik az államtól az „ingyenes” utazások okozta bevételkiesést. A regisztrációs jegy bevezetését követően ez pontosan, teljesítményarányosan kimutatható lesz.
Ugyanakkor adatokkal szolgál a jellemző utazási távolságokról és időszakokról, így bevezetése segíthet a menetrendek előkészítésében is.