Két bosszantóan esős nap után ma végre száraz körülmények fogadták Jerezben a csapatokat, így a többség igyekezett a lehető legteljesebb programot teljesíteni. Az aszfalt csak kora délelőtt volt nedves, délutánra már csak a felerősödő szél zavarta valamelyest a munkát.
Bár délben egyszer leállt az autója, egyik kora délutáni körével a Red Bull-os Mark Webber lett a nap – és egyben az eddigi összes jerezi tesztnap – leggyorsabbja, az ausztrál 1:19.299-es ideje Hamilton múlt szombaton futott legjobbján is majdnem háromtizedet javított.
Az élmezőnyben mindenki sokat ment, Webber, Fernando Alonso, Jenson Button és a williamses Nico Hülkenberg is több mint száz kört teljesített – a kis német pontosan 138-at, amivel „megnyerte” a napot. A csapatok többsége a száraz gumik és a velük kapcsolatos beállítások próbálgatásával töltötte a napot – erre nem sok lehetőség volt korábban.
A Mercedes és Michael Schumacher továbbra sem villogott, a német legjobb köre két másodperccel maradt el Webberétől.
„Vigaszt hozott a nap, végre szárazon is körözhettünk. A terv szerint haladunk, de azzal is tisztában vagyunk, hogy bőven van még munka. A jövő heti barcelonai teszt nagyon fontos lesz, akkor világosabban látjuk majd az autó teljesítményét” – összegzett a hétszeres világbajnok, akitől holnap Nico Rsoberg veszi át az autót.
Hiába nem esett azonban ma, a piros zászló így is sokszor előkerült, összesen hatszor kellett megszakítani az edzést. Heikki Kovalainen Lotusa nem sokkal a kezdés után állt le a kuplung hibája miatt, nem sokkal később Lucas di Grassi találta magát a kavicságyban a Virginnel, majd Kamui Kobayashi maradt a pályán, a Sauberben az üzemanyag-rendszer adta meg magát – a japán ezután öt órán keresztül ki sem jött a garázsból.
Di Grassi miatt még egyszer felfüggesztették a körözést, majd a nap végén már-már menetrendszerűen megjött a hatodik piros zászló is, amikor Hülkenberg Williamse áll meg öt perccel a leintés előtt.
A Lotusnál a kuplung- és egy későbbi kipufogóprobléma ellenére örültek, mert ma először szárazon is kipróbálhatták az autót, de Kovalainen azt sem titkolta, hogy egyelőre komoly hiányosságai vannak a T127-esnek.
„A fő probléma a leszorítóerő. Az aerodinamikai csomagot nem fejlesztettük eléggé, csak öt hónap volt az autó megépítésére, így elég konzervatív lett. Elég csak ránézni! Az autó tervezésének kezdetekor még a motor adatait sem ismerték így a hűtés meg minden egyéb is konzervatív lett. Van még mit fejleszteni, csak úgy szemre még én magam is tudnék javítani ezt-azt. De bízom benne, hogy sikerülni fog, csak eltart egy ideig” – magyarázta a finn az újságíróknak.
A Forma-1-esek idei harmadik tesztje holnap zárul Jerezben.
Teszt, Jerez, 2010. 02.19.
# | Pilóta | Csapat (autó) |
Idő | Kör |
1. | Webber | Red Bull-Renault (RB6) | 1:19.299 | 115 |
2. | Alonso | Ferrari (F10) | 1:20:115 | 132 |
3. | Button | McLaren-Mercedes (MP4-25) | 1:20.394 | 101 |
4. | Hülkenberg | Williams-Cosworth (FW32) | 1:21.432 | 138 |
5. | Schumacher | Mercedes GP (W01) | 1:21.437 | 79 |
6. | Kubica | Renault (R30) | 1:21.916 | 100 |
7. | Sutil | Force India-Mercedes (VJM03) | 1:21.939 | 69 |
8. | Kobayashi | BMW Sauber-Ferrari (C29) | 1:22.228 | 28 |
9. | Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari (STR5) | 1:22.564 | 120 |
10. | di Grassi | Virgin-Cosworth (VR-01) | 1:23.504 | 34 |
11. | Kovalainen | Lotus-Cosworth (T127) | 1:23.521 | 68 |