A program:
07:58 SS9 Vargasen 1 24,63km
09:46 SS10 Sagen 1 14,23km
10:42 SS11 Fredriksberg 1 18,15km
11:58 SS12 Hagfors Sprint 1 1,87km
Szerviz E Hagfors 30 perc
13: 41 SS13 Vargasen 2 24,63km
15:29 SS14 Sagen 2 14,23km
16:25 SS15 Fredriksberg 2 18,15km
17: 41 SS16 Hagfors Sprint 2 1,87km
Flexi szerviz F Hagfors 45 perc
A nap első fele után továbbra is Mikko Hirvonen (Ford) áll az élen, de Sebastien Loeb (Citroën) vadul üldözi. A finn nyerte a reggeli első (7.) szakaszt amelyhez még sötétben érkezett a mezőny, de az azt követő hármon a francia világbajnok volt a leggyorsabb. Most mindössze 4,2 másodperc közöttük a különbség.
Ha semmi váratlan nem történik, akkor kettejük között dől el a győzelem, ugyanis a harmadik Dani Sordo (Citroën) már több mint fél percre van . De ennek is örülhet, mert a 11. szakaszon majd eldobta a vasat. Hatodik sebességi fokozatban száguldva eltalálta a pálya melletti hófalat és elvesztette az uralmát autója felett. A spanyol 15 másodpercet veszített ezzel, megsérült az autó jobb oldala és hiányzik a hátsó szárny róla.
„Nagyon gyorsan mentünk, amikor eltaláltam a partfalat, aztán mindenfelé hó volt…., és láttam a fákat és arra gondoltam, most vége van” – mesélte Sordo a wrc.com-nak. „Aztán valahogy visszakerültünk az út közepére és egyben voltunk. Hihetetlen”
Jari Matti Latvala a Ford csapat másik gyári pilótájának ez még jól is jöhet, hiszen neki idén az a feladata, hogy Sordót legyőzze. A finn, aki épp Svédországban szerezte élete első győzelmét s ezzel a legfiatalabb WRC győztes, most nem találja a ritmust. A beállításra panaszkodik, abban bízik a szervizparkban délutánra sikerül áthangolni autóját. Az elejétől majd egy percre van, de Sordótól csak 21 másodpercre. Nem lehetetlen.
A mezőnynek egy ki bosszúságot okoztak ma a nézők, miután a második szakaszon (Sagen) rengetegen voltak és nem épp rendben várták a versenyzőket. A szervezők ezért 45 perccel csúsztatták a rajtot. Volt akinek ez rontotta a koncentrációját, de Marcus Grönholm például épp itt villant egyet. A beugróként szereplő kétszeres világbajnok második időt ment. Grönholm imádja ezt a szakaszt épp ezért nevezte el erről vendéglőjét Finnországban. A Stobart csapat versenyzője a tegnapi elektronikai hiba miatt egyelőre messze van az elejétől, 24. az abszolút értékelésben.
Matthew Wilson (Stobart Ford) szerint törölni kellett volna egyébként a szakaszt, szerinte annyira sokan voltak a pályák mellett közel, hogy egyszerűen veszélyes volt.
Kimi Räikkönen tarja a tegnapi formáját kétszer 11. az utolsó szuperspeciálon pedig 9. időt is autózott. A második szakaszon viszont csak 32-ként zárt, miután lecsúszott az útról és egy percébe telt mire újra visszajutott a pályára. Ez azt jelenti, hogy továbbra is a mezőny hátsó részében, a 42. helyen tanyázik. Hátránya 33 perc Hirvonennel szemben. Räikkönen elmondása szerint igen nehezek a körülmények sokszor túlcsúszik az autóval, ugyanakkor le is fullasztotta a Citroën motorját.
A svéd rali állása 12 szakaszt követően:
1. HIRVONEN (Ford) 1 óra 41 perc 15.4 s
2. LOEB (Citroën) +4.2s
3. SORDO (Citroën) +35.9
4. LATVALA (Ford) +57.1
5. OGIER (Citroën) +1:59.5
6. H. SOLBERG (Ford) +2:57.9
7. ÖSTBERG (Subaru) +4:34.5
8. WILSON (Ford) +4:43.2
A további eredmények EZEN A LINKEN olvashatók.
Az első képre kattintva galéria nyílik.