Májustól újabb változatok jelennek meg a Porsche Panamerából, amelynek kínálata öttagúvá bővül. A német luxusmárka új belépő modellt alakított ki, amelybe az eddigi 4,8-as, V8-as motor helyett 3,6 literes V6-ost szerelnek.

A motor nem újdonság, hiszen a Cayenne-ben is alkalmazzák, itt azonban erősebb. Teljesítménye 300 lóerő, míg maximális nyomatéka 400 newtonméter. Ez az erő a szimplán Panamera néven futó új alapmodellben a hátsó kerekekhez jut, míg az új Panamera 4-ben, az aktív négykerék-hajtással az elsők is beszállnak. Alaphelyzetben hagyományos acélrugós felfüggesztés kerül a kocsikba, de az utastérből szabályozható légrugós futómű is kérhető.

Duplakuplungos automata váltóval is
Adaptív légrugózás is rendelhető

Adaptív légrugózás is rendelhető

Adaptív légrugózás is rendelhető


Amellett, hogy a vevők minden bizonnyal a sportosabb beállítottságúak közül kerülnek ki, örülhetnek, hiszen az új autók duplakuplungos, automata váltóval és Start&Stop rendszerrel egész takarékosak. A Panamera 9,3, a Panamera 4 9,6 literes átlagfogyasztást produkált a szabvány szerinti cikluson. Ugyanakkor, ha valaki megrendeli a 19 colos, optimalizált gördülési ellenállású gumikat, az további 0,2 litert megtakaríthat.  

Nemcsak a benzinkúton örülhetnek a járművek tulajdonosai, de a vételnél is jóval kisebb összeggel kalkulálhatnak. Nagyjából 20 ezer euróval (5,4 millió forint) kell kevesebbet fizetni értük, mint a V8-as modellekért. A Panamera nettó ára 63 600 euró (17,2 millió forint), míg négykerék-hajtással 70 500 euróba (19,1 millió forint) kerül.

Az új modell világpremierjét a Peking Motor Show-n, április végén tartják, majd májustól jelennek meg az autók az európai kereskedőknél.