Tavaly két új modell is megjelent a Fiat kínálatában, az 500-as kabrió kivitele, illetve a Grande Punto ráncfelvarrásával megszületett a Punto Evo. Mostanra mindkét modell alapjain elkészült az Abarth saját változata. Az új modelleket a Genfi Autószalonon állítják ki először.

Sportváltozat a Fiat kabrióból 1
Sportváltozat a Fiat kabrióból 13


Ahogy a hagyományos Abarth 500 esetében, az 500 C-be is 1,4-es turbómotor kerül. Teljesítménye 140 LE, nyomatéka 206 Nm. Ezzel a Fiat kabriója 8,1 másodperc alatt gyorsulhat álló helyzetből százra, végsebessége 205 km/óra. Újdonság, hogy a motorhoz automata váltó tartozik, amelyet a kormány mögötti fülekkel kapcsolhat a vezető.

Persze nemcsak ettől Abarth egy Abarth, de önálló formatervvel is bír, egyedi lökhárítókkal, spoilerekkel, keréktárcsákkal szerelik. Belül sportüléseket és sportkormányt találunk és persze a futómű és a fék is a nagyobb teljesítményt követi.

Újdonság az Abarth Punto Evo is, igaz, hogy a ráncfelvarrás előtti modellből is készült már Abarth, de az gyengébb volt.  Továbbra is 1,4-es a motor, de a teljesítménye 165 lóerő, vagyis 15-tel több, mint korábban. Ugyanakkor továbbra is elérhető a  SuperSport csomag is, amellyel 180 lóerőre emelkedik a teljesítmény.  

Sportváltozat a Fiat kabrióból 14


A 165 lovas változat 7,9 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, csúcstempója 213 km/óra. Érdekesség ugyanakkor, hogy a modellt Start&Stop motorleállító és takarékos vezetés szempontjából ideális fokozat kijelzésére alkalmas fedélzeti számítógéppel is felszerelik. Állítólag ezzel 10 százalékkal csökken a jármű fogyasztása, amely a szabvány szerint így 6,1 liter.

A SuperSporttal pedig akár 215 km/órás végsebesség is elérhető, miközben egy százas sprint 7,5 másodperc alatt megvalósítható. Persze a Puntóról sem hiányoznak az abarthos optikiai elemek, a széles gumik, komoly felnik és az utastér sportosítása sem marad el.