Tavalyig egy átalakított SL 63 AMG gördült a pályára, ha úgy adódott, de idén már a Michael Schumacher szereplésével készült látványos kisfilmmel népszerűsített járgány kapja ezt a szerepet. Az SLS AMG persze a reklámmal ellentétben nem vörös, hanem hagyományosan ezüst színű lesz.
A legújabb biztonsági autóban 6,3 literes, V8-as motor vár bevetésre, teljesítménye 571 lóerő, maximális nyomatéka 650 Nm. Az SLS képes 3,8 másodperc alatt százra gyorsítani. Az utcai variáns végsebessége 317 km/óra, amin a felszerelt fényhíd valamelyest ront, de így alkalmas rá, hogy gyors tempóban vezesse körbe a versenyautókat, biztosítva, nehogy túlmelegedjenek. Bizonyítandó az autó képességeit, a korábbi biztonsági autókkal ellentétben a Mercedes a motoron, a hajtáson és a futóművön sem változtatott. Mindegyik megegyezik a többi sorozatgyártású SLS-ével.
A sirályszárnyas autó a két évig használt SL 63 AMG-t váltja. Nem változik ugyanakkor az orvosi autó, az továbbra is egy C 63 AMG kombi. A safety car állandó pilótája idén is a német Bernd Mäylander marad.
A Mercedes-Benz eddigi biztonsági autói az F1-ben:
1996: C 36 AMG (W 202)
1997: CLK 55 AMG (C 208)
2000: CL 55 AMG (C 215)
2001: SL 55 AMG (R 230)
2003: CLK 55 AMG (C 209)
2004: SLK 55 AMG (R 171)
2006: CLK 63 AMG (C 209)
2008: SL 63 AMG (R 230)
2010: SLS AMG (C 197)
Orvosi autó:
1996: C 36 AMG (W 202)
1997: C 36 AMG (W 202); E 60 AMG (W 210)
1998: C 55 AMG Kombi (S 202)
2001: C 32 AMG Kombi (S 203)
2004: C 55 AMG Kombi (S 203)
2008: C 63 AMG Kombi (S 204)