Régóta tudni lehetett róla, de mégis furcsa megélni, hogy a Ferrari hibrid autót épít. Az első ilyen modellt a Genfi Autószalonon mutatja be az olasz gyár. Bár a leleplezés holnap lesz, a képek már a hétvégén kiszivárogtak az egyelőre tanulmányként kiállított járműről.  

A Ferrari első hibridjét az 599 GTB Fioranóból alakítják ki. Amellett, hogy megtartották az eredeti V12-es motort, a differenciálműhöz beépítettek egy elektromos egységet is. 

Világvége? – Itt a hibrid Ferrari 1
Világvége? – Itt a hibrid Ferrari 19


A kiszivárgott információk szerint a villanymotor plusz 100 lóerővel, illetve 150 Nm nyomatékkal növeli az autó amúgy sem szerény képességeit. A hagyományos változat 620 lóerős, amivel 3,7 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége 330 km/óra. 

Tekintve, hogy a beépített új rendszerek teljes tömege nem haladja meg a 100 kilogrammot, így az 599 GTB hibrid jobban megy, mint hagyományos társai. Nemcsak az alacsony tömegre, de annak elhelyezésére is komoly gondot fordított a Ferrari, így a lítiumion akkumulátorokat a kocsi aljához szerelték fel, biztosítva az alacsony tömegközéppontot.

Világvége? – Itt a hibrid Ferrari 20


Egyelőre nem tudni, hogy fullhibird modellről van-e szó, azaz képes lesz-e tisztán elektromos módban is autózni vagy a villanymotor csak csökkenti a benzinmotor feladatait, de az biztos, hogy beépítik a tavaly a Forma-1-ben használt KERS rendszer egy variánsát. Ez lassításkor az akkumulátorba tölti a mozgási energiából visszanyert áramot, majd szükség esetén ez az energia segít még gyorsabbá tenni a Ferrarit. Az autóba Start&Stop motorleállító rendszer is kerül.

Eddig nem foglalkoztunk azzal, hogy az olasz gyár szupersportkocsija mennyit is fogyaszt, a fontos adatok a teljesítmény, a gyorsulás és a végsebesség voltak. Úgy tűnik, ennek vége. A pontos adatokra holnapig ugyan várnunk kell, de állítólag 35 százalékkal sikerült csökkenteni a jármű üzemanyag-fogyasztását.