Mostanában nagy divat demonstrálni, hogy az autómárkák milyen intenzíven gondolkodnak a zöld jövőben Genfben  a SEAT is beállt a sorba. Helyes.

SEAT IBE
A Scirocco, C30 elektromos vetélytársa

A Scirocco, C30 elektromos vetélytársa

A Scirocco, C30 elektromos vetélytársa


A 2+2 üléses autót elsősorban városi használatra tervezték. 175-ös gumimérete cseppet sem sportos, viszont a keskeny gumival egységnyi amperóra több kilométerre elég.

Az IBE-ban 102 lóerős, 200 Nm leadására képes villanymotor surrog (a surrog az új dohog?), az autó 9,4 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra. Városi autóként gondolva az IBE-ra talán fontosabb adat: a 0-50-hez 3,4 másodperc kell a pont egytonnás kocsinak.

A végsebességet 160 km/h-ban maximálták, a folyamatosan leadható csúcsteljesítményt 68 lóerőben határozták meg a mérnökök (pont ennyi volt az első Magyar 1,3-as Swift teljesítménye is). Csodák persze – még – nincsenek: a 18 kilowattórás akku legfeljebb a nem túl pörgős városi napi gurulásra elég.

[##vezess_video:k6m68m##]
A Genfi Autószalon idején a Samsung videokameráit használjuk!

Saját lábán érkezett

Saját lábán érkezett

Saját lábán érkezett


Luc Donckerwolke, a SEAT dizájnfőnöke nagyon büszke a tanulmányra: „Az IBE egyfajta ígéretünk is az autózás jövőjére nézve. Ha elektromos motor hajtja is a kocsit, a dizájn még izgalmas, a vezetési élmény élvezetes marad – ha másban nem is, a SEAT-okban biztosan!”

A dizájn ecsetelése során a SEAT külön kiemelte: a gyönyörű lapos orrot nem lehetne megvalósítani, ha az IBE orrában belsőégésű motor köhécselne. (Na persze, a gyönyörű lapos orrú Porsche 911 például ezért farmotoros.)

Hosszúság: 3,78 m
Szélesség: 1,80 m
Magasság: 1,22 m
Felniméret: 17”

Kis sportos villany-SEAT 47


James Muir, a SEAT elnöke szerint „Az IBE-bal azt demonstráljuk, hogy az elektromos autózás a SEAT számára sem jelent mást, mint nagyszerű dizájnt és kiváló vezetési élményt. Az IBE folytatja a SEAT hagyományát, miszerint mindig mi kínáljuk a legmarkánsabb és legfiatalosabb autót az adott kategóriában.”

Eddig jó; hát még, ha azt is sikerülne elérni, hogy az IBE olyan gyors legyen, amilyennek látszik!