Timo Glock és csapattársa, Lucas di Grassi nem tesztelhetett sokat az új idény előtt, a Virgin Racing autójának hidraulikai gondjai nehezítették a tapasztalatgyűjtést. Az első eredmények szerint az autó lemaradása óriási az élmenőkhöz képest, Glock nem is álmodozik a szezonnyitó Bahreini Nagydíjjal kapcsolatban.

„Fékezésben, kanyarsebességben, mindenben érezni, hogy most minden más” – utalt vissza a német tavalyi toyotás élményeire. „Tudom, hogy a bahreini szombat rövid lesz számomra, teljesen biztos vagyok benne, hogy nem juthatok tovább. Realisták vagyunk, nem álmodozunk a Q2-ről és Q3-ról, le leszünk maradva. De nincs ezzel gond, amikor aláírtam, tudtam, mire számíthatok az első évben, dolgoznunk kell, hogy jobbak legyünk.”

„Igazából megbecsülhetetlen, hol tartunk, hiszen nincs mihez viszonyítanunk. Ami biztos, hogy a jerezi gondok után a barcelonai teszt már ígéretesebb volt, hátrányunk azonban így is öt másodperc.” A Virgin autója teljes mértékben CFD, vagyis szimulációs technológiával készült, szélcsatornában egyetlen másodpercet sem töltött, de Glock nem aggódik emiatt.

„Igaz, hogy a szélcsatornás fejlesztés a klasszikus módszer, de sok feladatot korábban is CFD-vel végeztünk. Valószínűleg ez az F1-es autótervezés jövője, az első néhány versenyen persze lesz gondunk, de ez így van minden új csapattal, nemcsak velünk.”