Egy formás városi hibriddel jelentkezik a Genfi Autószalonon a malajziai Proton, a tanulmány az olasz Italdesign stúdióval együttműködésben készült. Már korábban kiderült, hogy a miniautó hibrid hajtásláncot kapott, egy friss közleménynek köszönhetően azonban már azt is tudni, hogy igazi koprodukciós munka: malajziai gyár logója látható rajta, olaszok tervezték, hajtáslánca pedig Angliából származik.

Lotus-hajtás az új Proton-hibridben 1
Lotus-hajtás az új Proton-hibridben 7


A Lotus hozta nyilvánosságra, hogy a Proton tanulmányának hajtáslánca saját munkája, a hibrid rendszert hamarosan piacra is szeretné dobni a gyártó. Nem világújdonság a Range Extender névre keresztelt rendszer, már a tavalyi Frankfurti Autószalonon bemutatkozott, a miniautós projekt azonban jelzi, hogy valóban komolyak a Lotus tervei.

Egyelőre annyi világos, hogy a Lotus rendszere afféle konnektoros hibrid, a villanymotor teljesítménye titok. Hosszabb utak esetén 1,2 literes, háromhengeres benzinmotor kapcsolódik be a hajtásba, feladata az akkumulátorok töltése. Bármilyen fali elektromos aljzatból biztosítható az újratöltés, ennek idejéről sem nyilatkozott a Lotus.