Amikor a Magyarországon  futó, gyárilag E85-re felkészített alkoholos autókról beszéltünk, akkor elsősorban a Ford illetve a Saab kerül szóba, annak ellenére, hogy szinte minden gyártó kínálatában szerepel alkoholos autó. Talán kevesen tudják, hogy ezen a téren a PSA konszernnek évtizedes hagyományai vannak Brazíliában.

Első tankoláskor már E85-öt kapott
Az első hazai alkoholos Peugeot-k

Az első hazai alkoholos Peugeot-k

Az első hazai alkoholos Peugeot-k


A több mint tízezer eladott Peugeot 206, 207 és 307 Flex modell 100% alkohollal üzemel. Európában 2007-ben indult a BioFlex program, ami a 307-es, 407-es és 308-as modelleket érintette. Svédországban, Dániában, Hollandiában és Franciaországban értékesítettek több ezer szeszes autót.

A most átadott Peugeot 308 BioFlex  1.6-os, 16 szelepes motorja megegyezik a bevált brazil 307-es motorral. Benzinnel teljesítménye 110 lóerő, alkohollal három lóerővel több. Az E85-re optimalizált motor a benzin és a bioetanol bármilyen arányú keverékével használható.

Vegyes használatban a benzinnel 7 litert, E85-tel 9,8 liter/100 km fogyasztásértéket ígérnek. A prémium felszereltségű, 5 ajtós karosszériás Peugeot 308 BioFlex-et a franciaországi Sochaux-ban egyedi megrendelésre  gyártják. A módosított alkatrészek európai beszállítótól érkeznek. Ami nagyon érdekes, hogy az 1,6-os 120 lóerős VTi motorhoz képest nincs felár, mindkettő öt millió forint regisztrációs adóval. Sajnos csak ezzel a motorral kapható BioFlex, így az egy millióval olcsóbb 1,4-es motort választók lemondhatnak a gyári E85 üzemről.

Első tankoláskor már E85-öt kapott

Első tankoláskor már E85-öt kapott

Első tankoláskor már E85-öt kapott


A műszaki leírás szerint a szelepek és a szelepülékek, a befecskendező szelepek és a pillangószelep módosított. Természetesen átprogramozták a Bosch motorvezérlő elektronikát, és más az üzemanyag szűrő és a szivattyú is. A hatótávolság csökkenése miatt a központi számítógép az alacsony üzemanyagszintre már 8,5 liternél figyelmeztet – magyarul ennyi a tartalék. A garanciális feltételek változatlanok, a szervizek felkészültek erre a modellre is.

A jelenlegi üzemanyagárak egyre több autóst késztetnek az alternatívák keresésére. Reméljük, az első Peugeot-k után találkozhatunk a Citroën C4 BioFlexel is, és a többi gyártó (no meg a hazai forgalmazók) is megteszik a szükséges lépéseket, hogy vásárlóik olcsóbb és környezetbarátabb üzemanyagot tankolhassanak.