Nemcsak sportkocsikat gyárt a Lotus, de komoly autóipari fejlesztőcsapatot is jegyez. A kidolgozott technológiákat azután jó pénzért eladja más gyártóknak. Ezúttal azonban ötvözte ágazatainak munkáját a brit márka és elkészült az Evora hibrid.
Eredetileg Toyota V6-os motort találunk az Evorában, ezt azonban itt ne keressük. Helyette három másik erőforrást építettek be. Egy-egy 207 lóerős villanymotor kerül a hátsó kerekekhez, megadva az értelmét a 414 E jelzést a jármű nevében, de bevetnek egy 1,2 literes benzinmotort is. A háromhengeres motort speciálisan arra a célra fejlesztette a Lotus, hogy megnövelje a villanyautók hatótávolságát.
A 48 lóerős blokk ideális fordulatszámon, egyenletesen pörögve termel áramot, hogy töltse az akkumulátort, illetve mozgásban tartsa a járművet. Erre szükség is van, hiszen a lítium polimer akkumulátorok egyszeri feltöltésével 56 kilométert képes megtenni a jármű. Ám ha lemerülnek a telepek, akkor sem áll le az autó, a benzinmotor beindul és az Evora hatótávolsága 483 kilométerre nő.
Sebességváltót ne keressünk, a villanymotorok 1:1 hajtással a fordulatszám növelésével gyorsítják a kerekeket. Ugyanakkor, ha a vezető sportmódba kapcsol, a rendszer szimulálja egy hétfokozatú sebességváltó meglétét. Mindezt úgy állították be, hogy figyelje a vezetési körülményeket, így hirtelen padlógázas gyorsításnál nem egy, hanem kettő vagy három fokozatot vált vissza.
Nem bíztak semmit a véletlenre, de a normál autóknál a váltásokat kísérő hangokat is hallja a vezető. Tekintve, hogy elsősorban az elektromos motorok surrogása hallatszik hangmodulátor is jár a járműhöz, ez a váltások mellett képes V6-os és V12-es benzinmotorok hangját is szimulálni.
Dinamikában nincs hiány, a két villanymotor 800 newtonméteres együttes nyomatéka meglódítja a sportkocsit. Kevesebb, mint 4 másodperc alatt képes elérni a 60 mérföld/órás (96 km/h) sebességet. Végsebességét nem közölte a gyár.