Nincs komoly Forma-1-es múltja a Virgin Racingnek, a három 2010-es újonc egyike volt az istálló. 2009-ben, amikor az FIA meghirdette F1-es bővítési pályázatát, John Booth, a Forma-3-as Manor főnöke is összerántott egy csapatot a jelentkezéshez, a tervek szerint ezen a néven is indult volna a gárda. Csakhogy később anyagi gondok adódtak, a költségvetést pedig a Virgin cégbirodalom vezére, Richard Branson egészítette ki néhány millióval.

Ezért cserébe új nevet kapott a csapat, amelynek technikai felelőse a korábbi Benetton-dizájner Nick Wirth volt. Az ő koncepciója a szélcsatorna nélküli fejlesztés, a Virgin autóját így kizárólag számítógépes modellek segítségével építették meg. A stáb korábbi Manor-alkalmazottakból és volt F1-es mérnökökből állt össze, a téli teszteken nagynak tűt az istálló lemaradása az élmezőnytől. A versenyeken sem volt kisebb a hátrány, az istálló a pontszerző helyek közelében sem volt.

2011-re bekerült a Marussia a csapatnévbe, miután az orosz sportkocsigyártó jelentős tulajdonrészt szerzett a gárdában. Jerome D’Ambrosio révén újoncot avatott a 2011-ben is pont nélkül maradó istálló, hogy az év végén meg is váljon tőle, 2012-re Charles Picet szerződtették fizetős pilótának Timo Glock mellé. Megtörtént a Marussia teljes hatalomátvétele is, orosz pénzből, orosz névvel talán villant valamit a csapat.