A Genfi Autószalonon leplezte le legújabb modelljét a Dacia. A Duster szabadidő-autó egyszerű, kompakt formát kapott, 432 centi hosszú, 182 centiméter széles.  A vásárlók az 1,6 literes, 110 lóerős benzinmotor vagy az 1,5-ös dízel 85 vagy 105 lóerős változatai közül választhatnak.

Ellentétben sok terepjárónak látszó társával, az autót valóban terepre szánja a Dacia. Létezik persze elsőkerék-hajtású változat is, de választható 4×4 is. Az összkerékhajtás a Nissantól érkezett. A hátsókerék-hajtást elektronikusan vezérelt kuplung zárja. AUTO üzemmódban csak akkor éled fel a hátsó két kerék, ha az elsők már kipörögnek, de ha a vezető úgy kívánja, fixre is zárhatja a hajtást. LOCK üzemmódban a nyomaték 50-50%-a jut az első, illetve hátsó tengelyre.

Van 4x2-es és 4x4-es verzió
Van 4x2-es és 4x4-es verzió

Van 4×2-es és 4×4-es verzió

Van 4×2-es és 4×4-es verzió


A kocsi szabad magassága húsz centiméter, közelítő terepszöge 30, hátsó terepszöge 35 fokos, így még a fronthajtású verzió is messzire juthat göröngyös földúton. A Duster tömege 1,2 tonna alól indul, az összkerékhajtású változat egy mázsával nehezebb.

Mindez azonban csak elmélet, a gyár megmutatja videón is, mit takarnak a számok. Nézzék meg!

[##vezess_video:3vwooy##]

[##vezess_video:11jsuv##]