A Genfi Autószalonon leplezte le legújabb modelljét a Dacia. A Duster szabadidő-autó egyszerű, kompakt formát kapott, 432 centi hosszú, 182 centiméter széles. A vásárlók az 1,6 literes, 110 lóerős benzinmotor vagy az 1,5-ös dízel 85 vagy 105 lóerős változatai közül választhatnak.
Ellentétben sok terepjárónak látszó társával, az autót valóban terepre szánja a Dacia. Létezik persze elsőkerék-hajtású változat is, de választható 4×4 is. Az összkerékhajtás a Nissantól érkezett. A hátsókerék-hajtást elektronikusan vezérelt kuplung zárja. AUTO üzemmódban csak akkor éled fel a hátsó két kerék, ha az elsők már kipörögnek, de ha a vezető úgy kívánja, fixre is zárhatja a hajtást. LOCK üzemmódban a nyomaték 50-50%-a jut az első, illetve hátsó tengelyre.
A kocsi szabad magassága húsz centiméter, közelítő terepszöge 30, hátsó terepszöge 35 fokos, így még a fronthajtású verzió is messzire juthat göröngyös földúton. A Duster tömege 1,2 tonna alól indul, az összkerékhajtású változat egy mázsával nehezebb.
Mindez azonban csak elmélet, a gyár megmutatja videón is, mit takarnak a számok. Nézzék meg!
[##vezess_video:3vwooy##]
[##vezess_video:11jsuv##]