Míg a Hispania Racing és a Virgin autói sorra szálltak ki a versenyből, a harmadik újonc csapat, a Lotus minkét pilótája célba ért a szezonnyitó Bahreini Nagydíjon. Jarno Trulli a 17., Heikki Kovalainen pedig a 15. lett.
„Jó futam volt ez a csapatnak, nagyszerű eredmény mindkét autót célba juttatni. Az én autómmal semmilyen gond nem volt, tudom, hogy Jarnónál akadt valami, de így is végig tudta vinni, a fő cél pedig ez volt, úgyhogy teljesítettük. A csapat eddig minden célját megvalósította, fantasztikus. Ami a versenyemet illeti, jól rajtoltam és olyanokkal is küzdhettem, akikre nem számítottam. A gumik jók voltak, a kiállásom is jól sikerült, csak egy kicsit sok időt veszítettem az elengedésekkel. Ebből a szempontból alakítani kell majd a stratégián. Jó volt vezetni az autót” – foglalta össze Kovalainen.
„Nagyon büszke vagyok az egész csapatra, az itteniekre és a hinghami otthoniakra is. Először is hadd mondjak köszönetet mindkét pilótánknak! Nagyszerű versenyt futottak. Jarno egy kicsit küszködött az elején, de a lágyabb gumin már versenyképesebb volt. Elnézést kérünk Heikkitől a stratégiáért, Jarnótól pedig a hidraulikai problémáért, de összességében így is nagyszerű eredmény!” – mondta a Lotus technikai főnöke, Mike Gascoyne.
A Virgin mindkét autója műszaki hiba miatt búcsúzott, így a futam után nem tehettek mást, mint gratuláltak a riválisnak:
„Lucas (di Grassi) a hétvégén korábban is előfordult hidraulikai probléma miatt esett ki, Timonál pedig néhány kör után megmagyarázhatatlanul megemelkedett a sebességváltó hőmérséklete, majd egymás után elfogytak a fokozatok, ezért ki kellett állnia. Szóval csalódottan távozunk az első futamunkról, de legalább a téli teszten tapasztalt problémák már nem jöttek elő. A legfontosabb, hogy igazolódott a tisztán számítógépes (CFD) tervezési koncepciónk, bebizonyítottuk, hogy így is versenyképes Forma-1-es autót építettünk – ennyi a hétvége pozitívuma” – magyarázta a Virgin technikai főnöke, Nick Wirth.
„Végül hadd gratuláljak a Lotusnak, amiért mindkét autójuk célba ért. Fantasztikus teljesítmény egy új csapattól, remélem, két hét múlva mi is a kockás zászlóig juttatjuk Timót és Lucast Melbourne-ben!” – tette hozzá.
A HRT-nél Karun Chandhok már az első körén búcsúzott, az indiai azzal magyarázta a kiesést, hogy szombati néhány köre alatt nem tudta kiismerni a pályát és így ráhajtott egy bukkanóra, ami megdobta az autót. Senna tovább bírta, az autója csak a 18. körben állt le, de a csapat egyelőre nem derítette ki a hiba okát.
„Elégedett vagyok a hétvége alakulásával. Sok értékes adattal távozunk,a második nagydíjon tovább fejlődünk majd. A csapat mai célja az volt, hogy két autót elindítson a pályán. Szeretnék mindenkinek köszönetet mondani, amiért megtettük ezt a történelmi lépést!” – mondta a futam után a Hispania csapatfőnöke, Colin Kolles.