Nagyjából három hónappal a lépcsőshátú kivitel után, itt az Ötös BMW kombi karosszériával is. Ez már a negyedik generációs 5 Touring, az elsőt még 1991-ben mutatták be.
Szinte egy az egyben a szedán köszön vissza, csupán a tető és csomagtérajtó más a kombi esetében. Ennek megfelelően az autó elegáns, ugyanakkor lendületes formavilágú. Összehasonlítva elődjeivel látható, hogy a BMW ezúttal sokkal inkább szép autót akart alkotni, mint sem puttonyos járgányt, épp ezért az oldalsó ablakok szűkülnek hátrafelé.
Persze a csomagtartó még így is kellően nagy. Alaphelyzetben 560 literes, ami 60 literrel nagyobb, mint az előző generációs kombi esetén. Sőt, a BMW felárért állítható háttámlás hátsó üléssel is ellátja a kocsit, amelynek létezik egy olyan beállítása is, amelynél a háttámla kissé közelebb áll a függőlegeshez, így csökkentve a mögötte kialakuló veszteséget, 30 literrel nagyobb helyet hagyva a csomagoknak.
A praktikusságot fokozva a hátsó üléstámla 40:20:40 arányban ledönthető. Ha a támla teljesen síkban van, akkor 1670 liter marad szabadon. Ha a család éppen egy nehezebb szekrényt vinne haza, akkor sem kell visszafogniuk magukat, mert az Ötös kombihoz szériafelszereltség az automatikus szintszabályozós, légrugós hátsó futómű. Adózva a kényelemnek, a csomagtérajtó pluszpénzért lehet motorral mozgatott, míg a hátsó szélvédő külön is nyitható.
Kezdetben négyféle motorral indul a kombi értékesítése, ezek közül kettő benzines és kettő dízel. Az alapmotor 2,0 literes, dízel 184 lóerős teljesítménnyel, amellyel az 520d mindössze 5,2 litert fogyaszt átlagosan. A másik dízel 3,0 literes, igazi erőgép: adatai 245 LE és 540 Nm. Ezzel 6,4 másodperc alatt teljesíthető a szabványgyorsulás és a 250 km/óra is elérhető.
Benzinesből két 3,0 literes hathengeres kerül egyelőre a kombiba, az 523i jelzésű szívó, míg az 535i duplaturbós. Előbbi teljesítménye 204, utóbbié 306 lóerő. A turbós variánssal igazi ragadozó az ötös, hat másodperc alatt éri el a százas tempót és csak az elektronika állítja meg 250-nél. Ha visszafogottan autóznak vele, akkor viszont a gyár szerint a 8,5 literes átlagfogyasztás is teljesíthető.
A motorokhoz alaphelyzetben hatfokozatú, manuális sebességváltó tartozik, ami helyett nyolcfokozatú automata is kérhető. Természetesen a kombihoz is elérhető számos további kényelmi extra, mint az éjjellátó rendszer, a head up display, a parkolássegéd, a tolatókamera, a távolság- és sebességtartó automata, az aktív kormányzás, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer stb.
Ősztől rendelhető az új 5 Touring, amely számos további motorral és természetesen négykerék-hajtással is gazdagodik később.
[##vezess_video:blkoht##]