A tavalyelőtti 5,6-ról 31 százalékkal, 3,8 milliárd euróra csökkent az árbevétel, 46 százalékkal, 290 millió euróra az adó előtti eredmény a győri Audi Hungaria Kft.-nél – közölte Thomas Faustmann, a cég ügyvezetésének elnöke kedden Ingolstadtban sajtótájékoztatón.
Tavaly mindössze 1,384 millió motort gyártottak, szemben a 2008-as 1,9 millióval, ami 27 százalékos csökkenés. Míg 2008-ban 60,4 ezer autó készült a gyárban, addig tavaly csak 32,6 ezer, ami 46 százalékos visszaesés.
A cég 2010-es éve viszont jól indult, prognózisuk szerint az idén a tavalyinál 80 ezerrel több motort, valamint 3,5 ezerrel több személyautót gyárthatnak.
A termeléscsökkenés okairól szólva Thomas Faustmann elmondta, a gazdasági válság mélyülése mellett az is szerepet játszott az is,, hogy egyre többen vásárolnak drágábban üzemeltethető, de olcsóbb benzinmotoros kocsikat, lemondva a dízelmeghajtásúról. De azzal is magyarázható a visszaesés, hogy Győrben több olyan modellbe is készítenek erőforrást, amely életciklusa vége felé jár. Ezek között említette az Audi A8-ast, valamint a Volkswagen Touareget.
Az autószám csökkenése kapcsán arról beszélt, hogy a Győrben készülő járművek tipikusan „életstílus-termékek”, amelyek a család második, esetleg harmadik autójaként funkcionálnak, válság idején pedig sokan lemondanak az ilyen beszerzésről.
Forrás. MTI