Jean, vigyen a reptérre!

Barátok közt
4618 mm

4618 mm

4618 mm


Nagyon okosan vezette be új modelljét a Renault. Luxust, kényelmet, eleganciát sugall, hihetetlen áron. Tudjuk, érezzük, hogy valami nem stimmel, de az autó alapára a méretbeli előnyök mellett annyira vonzó, hogy nagyon könnyű elcsábulni.

Nem is szeretnék senkit lebeszélni a csábulásról. Valószínűleg nehéz is lenne, látva a korábbi beszámolók nyomán született véleményeket. Csak úgy röpködtek a formára a „nem csúnya”, „nagyon meggyőző”, „tekintélyes darab”, „nagyon bejön” jellegű kijelentések. Teljesen egyértelmű, hogy új ár/érték király született.

Maga az autó egyébként a Megane III kombi alapjain nyugszik. A logika alapján ez a Megane négyajtós változata, megjelenésében még sincs túl sok hasonlóság a Mégane szedánnal. Sokkal inkább hasonlít a korábban szintén Fluance néven futó tanulmányautóra, amit a Laguna előfutáraként láthattunk anno.

Formailag tehát nagyjából rendben van a dolog: végre egy ízléses négyajtós modell a Renault-tól. Minőségben, kényelemben már korántsem olyan rózsás a helyzet.

Ez lenne a Megane négyajtós változata, de méretben ez azért jóval több

Ez lenne a Megane négyajtós változata, de méretben ez azért jóval több

Lesz elektromos Fluence is

3,1 millió az alapára

3,1 millió az alapára

3,1 millió az alapára


Az új Fluence egyik különlegességét az adja, hogy a hagyományos modelleken kívül lesz belőle tisztán elektromos autó is, amit 2011-re ígérnek.

A több millió forint értékű lítium-ion akkumulátorokat a terveik szerint nem feltétlenül kell majd megvenni, hanem lízingelni is lehet. A használattal arányosan lehetne fizetni érte.

Az akkumulátorokra persze vigyázni kell, és ha valaki sűrűn használja az akkukra nézve hosszú távon gyilkos gyorstöltés opciót, kemény dorgálásra számíthat majd.

Bent

Mintha Laguna lenne. Mintha...

Mintha Laguna lenne. Mintha…

Mintha Laguna lenne. Mintha…


Az autó belseje semmi újdonságot nem jelent azoknak, akik láttak már belülről Megane-t, vagy Thaliát. Hely jut mindenkinek bőven, de azért a kupésra vett hátsó ívnek köszönhetően kosarasok nem ülhetnek hátra.

A csomagtérrel viszont maradéktalanul elégedettek lehetünk, 530 literes amivel bőven veri a H Astra Sedan-t de az Octaviánál kisebb.

Adódik a gondolat, hogy próbáljuk meg a Fluance-t egy másik Keletnek szánt szedánhoz, a Fiat Lineához hasonlítani. Ez a gondolat sokat hozhat a Renault-nak. Ha az árakat nézzük, a Linea 77 lovas benzinese kerül annyiba, mint a Fluence 110 lovas változata. Emellett a Fluence hosszban és tengelytávban jó tíz centivel nagyobb.

Hosszúság / szélesség / magasság
Linea 4560 mm / 1730 mm / 1494 mm
Fluence 4618 mm / 1809 mm / 1479 mm
Árak
Linea 1.4 8V Dynamic (77 LE)  3 720 000 Ft
Fluence 1.6 Confort (110 LE) 3 890 000 Ft

Vezetni

Jean, vigyen a reptérre!

Jean, vigyen a reptérre!

Jean, vigyen a reptérre!


Vezetési élményben nem túl lenyűgöző az 1,6-os, 110 lóerős verzió. Éppen ezért felháborodva vettem tudomásul, amikor az első hazautam után 12 liter fölött állt az átlagfogyasztást jelző műszer.

Jó-jó, araszolgattam elég sokat a dugóban aznap, de akkor is. Aztán  sokat szépült a helyzet, a végső korrekt mérésnél (teletanktól-teletankig) méretéhez és motorjához képest átlagosan, nyolc liter fölött végzett a kocsi. (Vagy 80 kilométert mentem autópályán 90-es tempóban és ezt bolondítottam meg 300 kilométeres pesti etappal.)

Keleten tombol a négyajtós láz
A Renault az új modellt kifejezetten azokra a piacokra szánja, ahol a négyajtósok a legkedveltebbek. Törökország (ahol egyébként maga az autó is készül), kelet- és közép-európai országok, Oroszország, Románia, stb…

Flüansz, nem fluensz

Flüansz, nem fluensz

Flüansz, nem fluensz


A futóműve ízig-vérig Renault. Feszesebb, mint egy átlag francia, de azért nem mondható sportosnak. Pont annyira kemény, hogy egy kicsit már-már kényelmetlen legyen a trágya minőségű hazai utakon.

És hogy milyen vezetni, bent ülni, kanyarogni, gyorsítgatni? Talán nem véletlenül lett lusus-Dacia a cím. Ezen akár meg is sértődhetnek azok, akiknek egyre közelebb áll a szívéhez a Fluance, de ez nagy hiba volna.

A Dacia szolgáltatja manapság a legracionálisabb modelleket és a Fluence csak annyiban különbözik tőlük, hogy egy izgalmasabb külsővel, Renault emblémával prezentálták. Ebből pedig csak jó születhetett.


Műszaki adatok – Renault Fluence 1.6 16V Exeption
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1598
Furat x löket (mm) 0 X 0
Hengerek / szelepek száma 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 81(110)/-
Max. nyomaték (Nm/ford.) 151/-
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 11,7
Végsebesség (km/h) 185
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km)   8,8
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,3
Vegyes (l/100 km) 6,5
CO2 kibocsátás (g/km) 155
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)   4618/1809/-
Tengelytáv (mm) 2702
Csomagtér (liter) 530
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1225/500
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 60
Gumiméret   205/60 R 16
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint)  4 190 000 Ft
A szériafelszereltség fontosabb tételei Erre vannak
ÉRTÉKELÉS
Pontszám (max. 10) 6,5 pont

Az új luxus-Dacia: Renault Fluence 63Gyári képek a Fluence-ról

Mellette – Ellene
  • Jó vágású
  • Tágas
  • Olcsó
  • Ostoba gázreakció (mintha fél másodperccel később reagálna a gázadásra)
  • Csalódni fognak, akik Lagunát láttak eddig benne