A Williams alapító-főnöke, Sir Frank Williams elég nyílt ajánlatot tett a Volkswagennek, a nagy múltú grove-i privát alakulat feladná függetlenségét, ha szövetkezhetne a német gyártóval.
„Gyártói háttérrel erősebbek lehetünk, mint privát csapatként, ez nem kérdés. Egyébként is vonzódunk Németországhoz, emlékszem, hogy a kezdetekkor VW-buszokkal mentünk a versenyekre, néha még bennük is aludtunk” – magyarázta Williams.
„A német autók nagyszerűek. A Mercedes tavaly a Brawnnal, előtte a McLarennel nyerte meg a bajnokságot, idén pedig már saját csapata is van” – tette hozzá.
A Williams 2000 és 2005 között már kapcsolatban állt német gyártóval, az évtized első felében a később saját csapatot alapító BMW partnerei voltak. A német Sport Bild szerint miután nemrég megtört a jég, és Williams – valamint a társtulajdonos, Patrick Head – résztulajdont adott el az osztrák Toto Wolffnak, a VW-t is örömmel fogadnák a tulajdonosi körben.
A Volkswagen-csoportot az utóbbi hónapokban többször is hírbe hozták már a Forma-1-gyel, de a német konszern csak akkor szállna be, ha a sportág költségei tovább csökkennek a következő években és akkor is inkább csak a motorszállítói szerep érdekelné őket.
„Az F1 pillanatnyilag nem téma nálunk, de ha változnak a feltételek, megfontoljuk” – mondta a VW motorsportfőnöke, Hans-Joachim Stuck, aki egyébként korábban – akkor még BMW-sként – dolgozott már a Williamsszel.