Forma
Jó testű kupé-kabriót rajzolni mindig is nehéz feladatnak számított. A lenyitott, termetes fémtetőt valahol el is kell rejteni, így a sors a legtöbb hasonló kategóriájú autót furcsa, hatalmasra hízott hátsóval verte meg. A Volvo azonban más, nyitva, csukva egyaránt kiegyensúlyozott, arányos formájú járgány. Nem vitás, hogy nyitva látványos az autó, de csukott tetővel, leeresztett ablakokkal is remekül néz ki.
A korábbi modell visszafogott formájánál sokkal merészebb lett a ráncfelvarráson átesett kocsi külseje. Elöl hátul újak a lámpák, már LED-ek is kerültek az izzók mellé, illetve a lökhárítók, valamint a márkajelzés is hangsúlyosabbá vált az autón. A motorpaletta változatlan, három benzines és két dízel van a listán.
Kinyitva
A három részből álló keménytető gombnyomásra, fél perc alatt nyílik, és rejtőzik el a csomagtartó mélyére. Nem túl fürge a mechanizmus, de ezalatt legalább van időnk nézegetni a felfoghatatlan bonyolultságú karok, huzalok, szervomotorok kusza rendszerének komótos táncát, amint eltüntetik az autó tetejét. Kicsit kényelmetlen, hogy csak álló helyzetben, taposott fékpedállal működik, és végig nyomni kell a tetőnyitó gombját is, de ugye tudjuk, hogy a Volvónál a biztonság a legfontosabb. Meg amúgy is mennyire ostobán nézne ki a kocsi, félig fel, vagy lenyílt tetővel araszolva. Mint valami ostoba bogár.
Pakolnivaló
Egy kabrió csomagtartójától ne várjunk tornaterem méretű teret. Felcsukott tetővel 404 literrel gazdálkodhatunk – a pótkerék is komoly helyet foglal el – szép széles, könnyen pakolható térben. A csomagtérfedél nem nyílik túl magasra, de a mosógépet úgysem ezzel az autóval fogjuk hazavinni a műszaki boltból.
Lenyitott tetővel már szomorúbb, de korántsem reménytelen a helyzet. A biztonságosan megpakolható teret lenyitható műanyagkeret jelzi, ezen kívül nem lehet csomag, hiszen a fémtető kérlelhetetlenül elfoglalja a saját, neki kijelölt helyet. Segítség a rámolásban, hogy gombnyomásra az összehajtogatott tetőt kicsit kiemelhetjük a helyéről, így könnyebb alápakolni.
Kárpótlásként a kisebb holmiknak az utastérben is találhatunk zárható tetejű – így a menetszél sem ragadja ki a kocsiból – tárolórekeszeket.
Fogyasztás
Az autón meg sem kötött a magyar rendszám, kilométerórája még szinte alig mutatott valamit, amikor elhoztuk. A friss motor rögtön autópályán kezdte az életét, bő ezer kilométernyi, kényelmes tempójú menet várt rá a hétvégén. A fedélzeti számítógép 7,3 literes átlagot mutatott az utolsó tankolásnál, ami egy ennyire új motortól nem rossz. De nem hiszünk feltétel nélkül az autónak, így papíron is kiszámoltuk a fogyasztást, és így is hasonló, 7,5 literes gázolajfogyasztás jött ki. Csak zárójelben jegyzem meg, a gyár vegyes használat mellett 7,4-es fogyasztást ígér. Eszerint a svédek nem hazudnak.
Ingermentes környezet
Egy Volvo belseje a skandináv dizájn egyik mintapéldája. Semmi felesleges nincs benne, ami elterelné a vezető figyelmét. A végletekig letisztult, szinte már túl steril a belső, mégsincs különösebb hiányérzete benne a sofőrnek a pörgő-forgó színes kacatok iránt. A műszerfal egyszerű, de minden minket érintő dolgot megtudhatunk tőle és a fedélzeti számítógép üzeneteinek előhívásához sem kell programozói tudás. Minden ott van, ahol keresnénk, legfeljebb a lebegő középkonzol apró gombjai közti navigáláshoz kell egy kis rutin.
Nem tudom, hogy a skandináv dizájnnak, a márkának, vagy csak a hosszú útnak köszönhető, de Volvóban az ember nem kapkod. Az automatikus váltó és nyomatékos dízel duójával a szép kényelmes, uras tempó tűnik alapértelmezettnek. Az autót így is mindenki megnézi, nem kell vele feleslegesen parádézni.
A 180 lóerős öthengeres kellemes hangon duruzsol, de ha kell, nagyot lódít a közel 1700 kilogrammos csatahajón. A négyszemélyes, hosszú kasztni nem lesz a kanyargós utak királya, de ez a kocsi, a sokkal inkább kényelmes, mint sportos futóművével nem is erre termett.
Zavaróan jó anyagok
Szinte minden autóban, legyen az akármennyire is prémium kivitelű, mégis találni olyan apró részletet, amin látszik a spórolás, vagy olyan, amit szimplán nem tartottak annyira fontosnak, hogy rendesen, tisztességes anyagokból készítsék el. A C70-esben nem találtunk ilyen részletet. Pedig nagyon kerestük. Azon nem lepődünk meg, hogy azok a részletek, amelyekhez az ember gyakrabban hozzáér az autóban kellemes tapintásúak, szépek, de az olyan apróságnak tűnő dolgok is, mint a belső tér világításának kapcsolói is nagyok, határozottan működnek.
A fehér bőrülések ötszáz kilométer után is kényelmesek, nem csúszkálnak és valószínűleg tűző napon sem melegednek fel túlzottan.
Illetve van valami, amibe mégis bele lehetne kötni. A kormányon lévő temérdek gomb lehetne olyan is, hogy ne kelljen ránézni ahhoz, hogy tudjuk mire is való. Például a hangerőszabályzó gombjai lehetnének kicsit domborúak, homorúak, attól függően, hogy hangosítják, vagy halkítják-e a zenét, és ezt a sémát a sebességtartó automatika is megkaphatná.
Nem kabriós idő
A tesztautó a márciusi tél utolsó napjaiban járt nálunk, de egy kabriót muszáj nyitva is kipróbálni. Egy rövidebb autózás erejéig sikerült megtölteni az autót. Míg elöl országúton is teljes a szélcsend, addig a hátsó sorban már lobogott a haj rendesen. Ha csak ketten utaznak az autóval, akkor érdemes a gyári szélfogót is elővenni a csomagtartóból, és akkor a hosszabb kabriós menet sem okozhat problémát. Csak az ülésfűtést kell beizzítani. Aki négyszemélyes, négyévszakos kabrióra vágyik és meg tudja fizetni a C70-es 9 990 000 forintos indulóárát, az szánjon rá egy órát és nézze meg maga is egy kereskedésben. Megéri.
Műszaki adatok -Volvo C70 D5 Summum | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 2400 |
Furat x löket (mm) | 81 X 93,15 |
Hengerek / szelepek száma | 5/20 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 132(180)/4200 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 350/1750-3250 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 9,5 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 10,3 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,8 |
Vegyes (l/100 km) | 7,4 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 193 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4615/1847/1400 |
Tengelytáv (mm) | 2640 |
Csomagtér (liter) | 404 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1684/406 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 60 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 11 390 000 |
Tesztelt autó ára (forint) | 14 325 000 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Itt olvashatóak |
ÉRTÉKELÉS | |
Pontszám (max. 10) | 8,25 pont |