Az unalmasan sikerült Bahreini Nagydíj után az F1-es közvélemény – talán kicsit túlzóan is – csalódott. A verseny láttán a 2008 végén visszavonult David Coulthard is beszállt a kórusba, éles hangon bírálta a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) korábbi elnökét, Max Mosleyt, aki a skót szerint leginkább felelős a Forma-1 izgalommentességéért.
„Remélem, hogy a posztjáról tavaly távozott elnök, Max Mosley az elefántcsonttornyában ülve élvezte a vasárnapi Bahreini Nagydíjat! 18 ezerre korlátozott fordulatszám, betiltott futam alatti tankolás, egységesített sebességváltók, egy gumiszállító – ezek mind az ő uralkodásának eredményei, amelyek – ha a Bahreini Nagydíjat tekintjük – semmi jót nem hoztak az F1-nek” – írta DC a Daily Telegraph-ban vitt rovatában.
„Nem akarok túl tragikusnak tűnni, biztos, hogy más körülmények között – mondjuk esőben, Interlagosban – a futam igazi klasszikus is lehetett volna, de az igazság az, hogy ez most körmenet volt, a megbízhatóságról szólt, nem a versenyről.”
Coulthard egyébként támogatja a stratégiák színesítésére felvetett plusz kötelező kiállások ötletét, és úgy véli, hogy ha egyes csapatok nem lettek volna önzők, a szabály már most is élhetne.
„A csapatoknak is vállalniuk kell a felelősséget. A két kötelező kiállás már a télen felmerült, de néhány alakulat úgy gondolta, hogy az autójuk jobban kíméli majd a gumikat, ezért nem kértek belőle. Kiváló példája ez annak, amikor a mérnökök a közös jó érdekében sem tudnak túllépni az egyéni sikervágyukon.”