Már a szezonnyitó Bahreini Nagydíj előtt is felmerült, hogy a McLaren esetleg nem teljesen szabályszerű autóval indul a versenyen, a wokingi istálló a diffúzorszabályokban talált kiskaput. A csapat a külső motorindító szerkezet számára kialakított, kerek nyílást a normálisnál jóval méretesebbre építette, így gyakorlatilag újabb „emeletet” hozott létre, a levegőt még több csatornán áramoltató, a leszorítóerőt különösen féktávokon javító tripla diffúzort alkotott.

Konkrét szabálytalanságról nem lehetett beszélni, mert a szabálykönyvben nem volt pontosan meghatározva, hogy mekkora lehet a nyílás maximális mérete, de ezt a hiányosságot most pótolták az FIA illetékesei: mostantól nemcsak a nyílás mérete rögzített, hanem az is, hogy maximum mekkora lehet az érintett terület. Ross Brawnék a McLarenhez hasonlóan megtalálták a kiskaput, a Mercedes GP-nek, valamint két másik istállónak is módosítania kell autóját.

Méghozzá azonnal, a soron következő Ausztrál Nagydíjon már rendbe kell lenniük a diffúzoroknak, az Autosport szerint a további érintettek a Renault és a Force India, míg német források a Renault-ról és a Red Bullról tudnak. A csapatokat valószínűleg nem érte váratlanul a hír, az FIA Bahreinben minden alakulat képviselőjével megvitatta, hogy mi fog történni, a McLaren önként fel is ajánlotta, hogy Melbourne-re korrigálja az alkatrészt.