Nem minden Ferrari-vevőnek jön be a Forma-1 eredetű, kormány mögötti fülekkel kapcsolgatható félautomata sebességváltó. Ugyanis, mint egy kiszivárgott dokumentumból kiderült, a Ferrari azt tervezi, hogy manuális sebességváltóval is elérhetővé teszi a Calfornia modelljét.
Egyes vevők kuplungpedált akarnak markolni és váltókart akarnak tologatni, azt vallják, az autóvezetés élménye csak ezzel együtt igazi. A Ferrari vásárlóinak tíz százaléka ilyen. Így aztán a hétfokozatú duplakuplungos helyett a jövőben hatsebességes, manuális sebességváltó is kérhető lesz.
Van azonban egy kis szépséghibája a kézi váltónak: az ember. Mi ugyanis nem tudjuk hozni azt a váltási sebességet, amit az ultragyors Ferrari szerkezet, így a California 0-100 km/órás sprintideje 4-ről 4,2 másodpercre romlik. Ugyanakkor feleslegesen pörgetjük is a motort, ezért aztán a fogyasztás is nő.