Bár az autógyártók egyre-másra mutatják be konnektorról is tölthető hibrid és villanyautó tanulmányaikat egy probléma még mindig messzire vetíti a benzinmentes autózás képét, a 6-8 órás akkumulátortöltési idő. Bár szinte minden ilyen autóról szóló közleményben szerepel, hogy gyors töltővel 20-30 perc alatt szinte teljesen feltölthető, mi még senkivel nem találkoztunk, akinek lenne ilyen. Marad tehát a hosszú várakozás, vagy egyelőre hagyjuk a villanyautózást.

6-8 óra az akkumulátorok normál töltési ideje
6-8 óra az akkumulátorok normál töltési ideje

6-8 óra az akkumulátorok normál töltési ideje

6-8 óra az akkumulátorok normál töltési ideje


A japán autógyárak végre ezzel a kérdéssel is foglalkozni kezdtek. A Toyota, a Nissan, a Mitsubishi, a Subaru tulajdonosai és a The Tokyo Electric Power Company megalapították a „CHAdeMO Egyesületet”.
 
A CHAdeMO Egyesület célja az elektromos autók népszerűsítése, ehhez azonban elengedhetetlen a gyorstöltő berendezések technikai fejlődése. Ezért programjukban szerepel a feltöltési módszerek szabványosítása, valamint a gyorstöltő berendezésekkel kapcsolatos tudásanyag nemzetközi szintű egyesítése.

Az egységesítés kell a fejlődéshez

Az egységesítés kell a fejlődéshez

Az egységesítés kell a fejlődéshez


A CHAdeMO a Charge de Move rövidítése, aminek jelentése töltés a mozgásért, ezen kívül egy japán szójátékot is rejt: a japán „O cha demo ikaga desuka” magyarul annyit tesz, hogy Igyunk egy teát, míg feltöltődik.

Mostanáig 158 üzleti és kormányzati személy és szervezet jelezte, hogy csatlakozni kíván az egyesülethez; találhatók köztük autógyártók, áramszolgáltatók, töltőberendezést gyártó és karbantartó vállalatok, valamint több más cég a kapcsolódó üzletágakból. Tekintve, hogy a Nissan is benne van, így a Renault is bizonyosan átveszi az ötleteket, amelyek így gyorsabban utat találhatnak az európai autógyártókhoz is.