A kínai Zhejiang Geely Holding Group vásárlási ár felett további dollár százmilliókat fordít a Volvo Cars nyereségessé tételére – közölte Li Shufu, a Geely elnöke, azután, hogy a cég a minap 1,8 milliárd dollárért megvásárolta a svéd autógyárat.
A Geely a termelési kapacitásbővítő beruházások költségigényét is beleszámítva összesen 2,7 milliárd dolláros költséggel számol a Volvo megvásárlásával kapcsolatban. A termelés kapacitásbővítésének finanszírozását felerészt külföldi, félig pedig kínai forrásból kívánja fedezni a Geely.
A Volvo gazdálkodásának vizsgálatakor a Geely a svéd márka riválisai, a Mercedes és a BMW termelésétől messze elmaradó gyártáshoz képest túl magasnak találta a kutatási és fejlesztési költségeket. Li Shufu ezzel összefüggésben kijelentette: „meg kell találnunk annak a módját, hogyan hasznosíthatjuk jobban a Volvo technológiáját, és a méretgazdaságosság növelésével hogyan csökkenthetjük a költségeket.”
Az elnök a Volvo alkalmazottjainak megnyugtatására testvérinek minősítette a két vállalat közötti viszonyt, nem apa-fiú kapcsolatnak. Rámutatott a Volvo márka identitása megőrzésének szükségességére: „A Volvo észak-európai, svédországi gyökerekkel rendelkezik. A Volvo nem lenne többé Volvo, ha kiszakítanák a talajból” – fogalmazott.
„A Geely az Geely, a Volvo az Volvo. A Geely nem fog Volvókat gyártani, a Volvo nem fog Geelyket gyártani” – tette hozzá.
Forrás: MTI