Bár a hat pilóta közül csak kettő ért célba, mindhárom újonc csapat pozitívan értékelte az Ausztrál Nagydíjat.

A Lotusnál hidraulikai probléma miatt Jarno Trullit a rajtrácsról kellett a garázsba gurítani, ahonnan aztán ki sem jött már, de csapattársa, Heikki Kovalainen a 13. helyen célba ért a nem épp sima versenyen.

„Sajnálom Jarnót, de Heikkire igazán büszkék lehettünk! Három hellyel a pontszerzéstől ért be és nagyjából végig tartotta a tempót a többiekkel. Talán ha kiesett volna még egy-két autó, pontot is szereztünk volna. De a viccet félretéve: nem rossz, hogy egyáltalán a pontra gondolhatunk. Jó helyzetben megyünk Malajziába” – mondta a csapatfőnök, Tony Fernandes.

A Hispania szintén egy autót juttatott a célig. Bruno Senna hidraulikai probléma miatt már az ötödik körben búcsúzott, de az indiai Karun Chandhok jelentős hátránnyal ugyan, de végig bírta, ami valóban nagy eredmény a Bahreinben összeállt csapattól.

F1: Kovalainen megint kitett magáért 1
Nehéz volt, de Chandhok is beért

Nehéz volt, de Chandhok is beért

Nehéz volt, de Chandhok is beért


„Nagyon köszönöm a csapatnak! Nehéz volt ma célba érni, de épp ezért még nagyobb öröm is. Az eredményt a mérnökeinknek és szerelőinknek ajánlom, akik hatalmas munkát végeztek Bahrein óta!  Nagy lépés ez, büszke vagyok. A rajt után láttam magam előtt egy balesetet, belülre húzódtam, igyekeztem elkerülni a bajt. Sikerült is, a 16. helyre kerültem. A nyolcadik körben cseréltem kereket a Ferrarikkal együtt, utána jól mentem a 15.helyen, majd az 51. körben újra gumit cseréltem. Kihoztuk a lehető legtöbbet a mai napból” – magyarázta Chandhok.

A Virginnél ugyan Lucas di Grassi és Timo Glock is idő előtt kiszállt, de a technikai főnök, Nick Wirth így is biztató dolgokat látott.

Glock bírta volna benzinnel

Glock bírta volna benzinnel

Glock bírta volna benzinnel


„A szombati üzemanyaggondok után sajnos hozzá kellett nyúlnunk az autókhoz, ezért a bokszutcából rajtolhattunk. Nagyszerű munkát végzett a csapat, hiszen csak délben kezdhették a szerelést. A rajttól kezdve kemény benzinspórolós stratégián voltunk, amit már a múlt héten kipróbáltunk a szimulátoron. A pilóták jól kezelték a szokatlan vezetési stílust, mindketten szép munkát végeztek” – magyarázta az angol.

„Lucas versenyének hidraulikai szivárgás vetett véget, még utána kell néznünk. Timo a táv 70 százalékáig jutott, és a benzint tekintve célba is érhetett volna, de meglazult a hátsó felfüggesztés és elkezdett szétesni, úgyhogy vége lett. Továbbra sem fejeztünk be még versenyt, de világos jelei vannak, hogy javul a teljesítményünk.”