SS8 Suwayma 1 – 10.49 km
SS9 Kafrain 1 – 17.20 km
SS10 Jordan River 1 – 41.45 km
Szerviz Holt-tenger (30 perc)
SS11 Suwayma 2 – 10.49 km
SS12 Kafrain 2 – 17.20 km
SS13 Jordan River 2 – 41.45 km
Szerviz Holt-tenger (45 perc)
Total 138.28 km
Kétszer három gyorsasági várt a Jordán-rali mezőnyére pénteken. A hat szakaszból négyet a címvédő Sebastien Loeb (Citroën) nyert meg, így nem meglepő, hogy az összetettben is átvette a vezetést. Valamiért a kafraini gyorsasági nem jött be a franciának, ugyanis azokon volt nála gyorsabb a mezőnyben. Persze azért nem volt olyan lassú, az első körben harmadikként, a következőben másodikként jegyezték.
A tegnap még élen álló Jari-Matti Latvala (Ford) a 11. szakaszig tartotta magát, utána előbb a második, majd – az utolsó szakaszon – a harmadik helyre csúszott vissza, Sebastien Ogier mögé. Ebben persze a taktika is benne van, mert így a záró napon – a maival ellentétben – nem kell elsőként indulnia. Holnap a végső győzelemre is esélyes lehet, hátránya csak 27 másodperc Loebbel és 3 másodperc Ogier-val szemben. Ogier egyébként egy egy kommunikációs félreértés miatt került finne ellenfele elé, ugyanis bár tehette volna, mégsem lassított be.
Bár megtehette volna, Sebastien Loeb nem trükközött. „Próbáltam menni, nagyon, nagyon keményen, ennél jobban biztosan nem tudtam volna már” – mondta Loeb. „Remélem, ez jó döntés volt… Nem szeretem ezeket a szabályokat.”
A tegnap még remekül hajtó Petter Solberg mára kissé belassult, több mint 40 másodperccel lassabban teljesítette a hat szakaszt, mint Loeb. Legalábbis így tűnik elsőre, de az igazság, hogy csak a Jordan River szakaszon voltak gondjai. A másik két szakaszon két első és két második helyet jegyez.
„Fogalmam sincs, mi volt azzal a szakasszal” – mondta Solberg. „Egyáltalán nem éreztem jól magam az autóban, nem volt meg a kellő ritmus és tempó. Nem tudom, miért. Utána kell járnunk” – tette hozzá, majd elmondta, hogy a nem jól megválasztott rugók (túl kemény) is problémát jelentettek.
Az ötödik helyen következik a másik gyári Citroënben Dani Sordo, fényévekkel lemaradva üldözi Matthew Wilson (Ford) és Frederico Villagra (Ford).
Mögöttük a nyolcadik helyen várja a folytatást Kimi Räikkönen. A finn ma tovább gyorsított, így abszolút hatodik és hetedik idők is szerepelnek a neve mellett. A 2007-es Forma-1-világbajnok reggel nagyon jól kezdett, aztán később volt egy kicsúszása, a záró szakaszon pedig megpördült, amivel sok időt veszített. Összességében azonban így is megelőzi a tapasztalt Henning Solberget, akinek azonban műszaki gondja is volt. „A mai reggel jobb volt, mint az egész tegnapi nap. Most már sokkal magabiztosabb vagyok. Sokat szenvedtünk a tapadás hiánya miatt. De nagyon örülünk, hogy túl vagyunk a nagyon nehéz 10. szakaszon” – mondta Räikkönen
Hol van Hirvonen?
Mikko Hirvonen kiesett a versenyből, miután a mai első szakaszon összetörte autóját. A finn, aki tegnap az ötödik helyen állt, 4,5 kilométerrel a rajt után szenvedett balesetet. A kocsi orrával eltalálta a partoldalt egy jobbos kanyarban, majd keresztbe fordult és eltalált egy másik sziklát, amely eltörte a Focus WRC bal első futóművét. Miután a bal első kerék esetlenül lógott ki az autóból, Hirvonen nem tehetett mást, mint hogy befejezi a versenyt. Ám nem véglegesen, hiszen holnap a szuperrally szabálynak megfelelően a nem teljesített gyorsaságikért járó darabonkénti ötperces büntetéssel a tarsolyában visszatérhet. A 19. helyen félórás hátránnyal zárta a napot.
A 2010-es Jordán-rali állása két nap után (13/21): |
1. Sebastien Loeb Citroën 2 h 41 m 06.7 s 2. Sebastien Ogier Citroën + 24.6 s 3. Jari-Matti Latvala Ford + 27.7 s 4. Petter Solberg Citroën + 43.2 s 5. Dani Sordo Citroën + 48.8 s 6. Matthew Wilson Ford + 5 m 05.7 s 7. Federico Villagra Ford + 6 m 51.0 s 8. Kimi Raikkonen Citroën + 8 m 09.0 s 9. Henning Solberg Ford + 10 m 04.0 s 10. Xevi Pons Ford + 10 m 17.7 s A részletes eredményekhez kattintson ide |