Az idei első negyedévben a BMW kétszer annyi kocsit adott el Kínában, mint egy évvel korábban. A német autógyártó közleménye szerint a BMW és MINI márkájú autókból összesen 34 179 darab kelt el idén az első három hónapban Kínában, ami 106 százalékos növekedés.

Duplájára nőtt a forgalom
A MINI is sikeres Kínában

A MINI is sikeres Kínában

A MINI is sikeres Kínában


Az ázsiai országban a nagyobb BMW-modellek – például az 5-ös és a 7-es – a leginkább népszerűek. A luxuskocsikból az idén március végéig 32 326 darabot adtak el, 104 százalékkal többet az egy évvel korábbinál, a MINI kisautókból pedig 1853 darab talált gazdára, 154 százalékkal több a tavalyinál.

 Kína nemcsak a BMW-nek, hanem az egész iparágnak egyre fontosabb terepet jelent. Az amerikai General Motors (GM) például márciusban több autót adott el az ázsiai országban, mint a hazai piacon, és a tendencia az év egészében kitarthat. Így előfordulhat, hogy 2010-ben már nem az Egyesült Államok, hanem Kína lesz a GM legnagyobb felvevőpiaca.

Forrás: MTI