Építésekor sorra látogatták a tuningcéget a szaksajtó képviselői, mindenki csodájára járt, hogyan születik egy mezei Porsche 911-ből a legbrutálisabb aszfaltszaggató fenevad.

Nem kisebb nevekkel mint a Bugatti Veyron, SSC Ultima Aero vagy a Koenigsegg tartozott egy ligába, sőt több tekintetben túl is tett riválisain. Az átlagember számára elképzelhetetlen tartományokban mozgott, mégsem a túlerőöltetettségtől fújtató, kezelhetetlen lóerőszörny volt, mint a végtelenségig hegyezett Toyota Suprák, vagy Dodge Viperek.

 Pontos, precíz német mérnöki munka sajtolta ki a hat hengeres bokszerből az 1120 lóerőt és 1050 Nm nyomatékot. Mindez  14.9 másodperces gyorsulást eredményezett, csakhogy ez nem a százas sprint időeredménye, hanem a 0-300 km/h között eltelt idő!

Épp eladó sorba került 218 millió forintnyi összegért, amikor megtörtént a szerencsétlenség. Angliában VMax Armageddon nevű rendezvényen lett nagyon drága roncs a GT9-R. Nagy sebességű fékezésnél vesztette el uralmát a versenygép fölött pilótája, és letérve a pályáról le is nullázta az aranyat érő vasat. Szerencsére sérülés nélkül megúszta a kalandot, sajna a 00/20-as, azaz a húsz darabos széria első példányáról ez már kevésbé mondható el.

Igaz a baleset előtt 356 km/h-s sebességgel pályacsúcsot ért el a Porsche, bár ennek örömére valószínűleg senki sem bontott pezsgőt.