Miután Bahreinben a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) tisztviselői szabályosnak nyilvánították a McLaren formabontó aerodinamikai megoldását, amellyel a versenyző a térdével irányítva a pilótafülkén keresztül a hátsó szárnyra vezeti a légáramlást, a legtöbb csapat megkezdte a rendszer lemásolását.

A Sauber már az Ausztrál Nagydíjra elkészült a saját változatával, és a közeljövőben a többi autón is feltűnik majd az egyenesekben jelentős pluszsebességet adó ún. F-duct rendszer. A Ferrarinál sietnek a másolással.

„Teljes erőbedobással dolgozunk rajta a gyárban, mert láttuk, hogy bizonyos körülmények között óriási előnyt jelenthet az egyenesekben. Amint megbízható lesz, 100 százalékosan biztosak leszünk a működésében, be is vetjük” – mondta a csapatfőnök, Stefano Domenicali.

A Red Bullnál egyelőre óvatosabbak a bevetés időpontját illetően: „Nehéz kérdés. Egy frissítés keretében valamikor biztosan felkerül majd, de egyelőre még vizsgáljuk. Bonyolult technológia, jól el kell találni. Akkor tesszük fel, ha elégedettek leszünk a megoldással” – nyilatkozta a csapatfőnök, Christian Horner.

A Red Bull főtervezője, Adrian Newey azt hangsúlyozza, hogy cseppet sem egyszerű egy ilyen jellegű újítást az autóba integrálni.

Egyelőre nem tudják, mikor szerelik fel
Egyelőre nem tudják, mikor szerelik fel

Egyelőre nem tudják, mikor szerelik fel

Egyelőre nem tudják, mikor szerelik fel


„Sok autót – köztük a miénket is – újraterveztek (2010-re) a dupla diffúzorhoz. A fejlesztés üteme ezután is kulcsfontosságú. Vizsgáljuk az F-ductot. Értjük a működését, de jól használni már más tészta. Még nem tudjuk, mikor küldhetjük pályára. A fő nehézség, hogy a McLaren e köré tervezte az autót, de a szabályok nem engedik, hogy ilyenkor módosítsunk a kasztnin, az újításokat a jelenlegi konstrukcióhoz kell idomítanunk.”

Newey egyébként a biztonság szempontjából nem bízik teljesen az F-ductban:

„A McLaren F-duct rendszere intelligens megoldás, új utat nyitott, azonban aggódom a biztonság miatt. A rendszer kiiktatja a hátsó szárnyat, leveszi róla a terhelést. A pilótákat hirtelen a normális terhelés megszüntetésére kényszeríteni biztonsági kockázatot jelent.”