Miután Bahreinben a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) tisztviselői szabályosnak nyilvánították a McLaren formabontó aerodinamikai megoldását, amellyel a versenyző a térdével irányítva a pilótafülkén keresztül a hátsó szárnyra vezeti a légáramlást, a legtöbb csapat megkezdte a rendszer lemásolását.
A Sauber már az Ausztrál Nagydíjra elkészült a saját változatával, és a közeljövőben a többi autón is feltűnik majd az egyenesekben jelentős pluszsebességet adó ún. F-duct rendszer. A Ferrarinál sietnek a másolással.
„Teljes erőbedobással dolgozunk rajta a gyárban, mert láttuk, hogy bizonyos körülmények között óriási előnyt jelenthet az egyenesekben. Amint megbízható lesz, 100 százalékosan biztosak leszünk a működésében, be is vetjük” – mondta a csapatfőnök, Stefano Domenicali.
A Red Bullnál egyelőre óvatosabbak a bevetés időpontját illetően: „Nehéz kérdés. Egy frissítés keretében valamikor biztosan felkerül majd, de egyelőre még vizsgáljuk. Bonyolult technológia, jól el kell találni. Akkor tesszük fel, ha elégedettek leszünk a megoldással” – nyilatkozta a csapatfőnök, Christian Horner.
A Red Bull főtervezője, Adrian Newey azt hangsúlyozza, hogy cseppet sem egyszerű egy ilyen jellegű újítást az autóba integrálni.
„Sok autót – köztük a miénket is – újraterveztek (2010-re) a dupla diffúzorhoz. A fejlesztés üteme ezután is kulcsfontosságú. Vizsgáljuk az F-ductot. Értjük a működését, de jól használni már más tészta. Még nem tudjuk, mikor küldhetjük pályára. A fő nehézség, hogy a McLaren e köré tervezte az autót, de a szabályok nem engedik, hogy ilyenkor módosítsunk a kasztnin, az újításokat a jelenlegi konstrukcióhoz kell idomítanunk.”
Newey egyébként a biztonság szempontjából nem bízik teljesen az F-ductban:
„A McLaren F-duct rendszere intelligens megoldás, új utat nyitott, azonban aggódom a biztonság miatt. A rendszer kiiktatja a hátsó szárnyat, leveszi róla a terhelést. A pilótákat hirtelen a normális terhelés megszüntetésére kényszeríteni biztonsági kockázatot jelent.”