Barack Obama, az Egyesült Államok elnöke korábban elrendelte, hogy a szövetségi kormány autóflottájában növeljék háromszorosára a hibrid autók arányát, 5000 darabra emelve így számukat, ám az első számú állami jármű nem lesz környezetbarát.

Ezt maga az elnök mondta el egy kérdésre válaszolva Észak-Karolinában egy gyárban, ahol akkumulátorokat készítenek hibrid autókhoz. Obama kifejtette, ő rákérdezett a titkosszolgálatnál korábban, hogy lehet-e az autója hibrid, de a szervezet elutasította a kérését. Mint mondta, „ezek az autók olyanok, mint a tankok” – majd anélkül, hogy részleteket elárult volna, hozzátette: „van benne egy kis extra cucc itt-ott.”

A kérdezőnek Obama elmondta, az általa használt Cadillac két-háromszor nehezebb, mint egy átlagos autó, ezért a hibridmotor nem tudná kellően gyorsítani.

Bush autója is egy Cadillac DTS-ből épült
Modern védelmi és kommunikációs rendszerekkel

Modern védelmi és kommunikációs rendszerekkel

Modern védelmi és kommunikációs rendszerekkel


Nemcsak az Európában ismert különösen takarékos hibridek léteznek, hiszen ott van például a Cadillac Escalade ilyen változata, amely megfelelő lehetne, épp ezért az amerikai lapok, felvetik, elképzelhető a titkosszolgálat nem is az erőhiánytól fél, sokkal inkább a hibridek sokkal kiterjedtebb elektronikai rendszerének külső zavarhatóságától és támadhatóságától.

Bár hivatalos információ nincs az ügynökök által szörnyetegnek becézett elnöki limuzin motorjáról, amerikai beszámolók egyértelműen dízelnek azonosítják a hangja alapján.

Az 5-6 tonnás autót csak a CIA által kiképzett profi sofőrök vezethetik, akik folyamatos tréningen gyakorolják a menekülési stratégiákat. A külön fülkében ülő ügynök mellett fegyvertartó, illetve egy palack vér is van. Az elnök vércsoportjával megegyező anyagot egy esetleges sürgős orvosi beavatkozásnál alkalmaznák. Állítólag, ha a sofőrrel bármi történne, az autó akkor is képes továbbmenni, miután távirányítóval is vezethető.

Ha további különlegességet is megtudna a Cadillac One-ról, kattintson erre a linkre.