Új ötlettel állt elő az MTM tuningcég, hogyan lehetne igazán sportossá faragni az Audi R8-at. Az nem újdonság, hogy kompresszort kapcsolnak a 4,2 literes, V8-as motorhoz, amely ezután 420 helyett 560 lóerős, miközben a nyomatéka 430-ról 580 newtonméterre nő. Az már sokkal inkább, hogy a középmotoros sportkocsi már nem quattro hajtású. 

A neves tuningcég ugyanis a GT3-2 névre keresztelt modellt a maximális vezetési élmény jegyében tisztán hátsókerék-hajtásúvá alakította át, ahogy az Audi is teszi a versenyautóval a DTM-ben vagy a GT-sorozatokban. Ezzel az R8 még inkább ellenfele lehet a Ferrari F458 Italiának.

Szénszála műanyagból kapott kiegészítőket
Szénszála műanyagból kapott kiegészítőket

Szénszála műanyagból kapott kiegészítőket

Szénszálas műanyagból kapott kiegészítőket


A plusz 140 lóerő hatására az eredeti 4,6 másodperc helyett 3,9 is elég egy 0-100 km/órás sprint lebonyolításához, azaz tuningolt V8-as hozza azt a szintet, mint a gyári erősebb V10-es R8. Végsebességében még annál is jobb eggyel, hiszen az eredeti 301 km/óra helyett 317-tel is képes száguldani. 

Az új hajtásrendszer és az erősebb motor miatt az MTM R8 új állítható futóművet és komolyabb fékrendszert kap. A versenyautós hangulatról a karbonból kialakított hatalmas szárny mellett új orr és küszöbspoiler gondoskodik, a kerekei 20 colosak. 

Az MTM R8 GT3-2 egyben is megvásárolható, de az MTM már meglévő R8-ast is átalakít. Ha ez sem elég vad, akkor jöhet az R888.