A Kínai Nagydíj első edzésén a McLaren tűnt a legerősebbnek, Jenson Button az első, Lewis Hamilton pedig a harmadik legjobb idővel zárt – az ún. F-duct valószínűleg kiválóan szolgál a sanghaji pálya két egyenesén.
A két McLaren közé a Malajziában a dobogón végzett mercedeses, Nico Rosberg fért be, az ő hármasuk mögött azonban óriási szakadék következett, Sebastian Vettel már nyolctizedes lemaradással zárt a negyedik helyen.
Az 5-6. helyen a két renault-s, Robert Kubica és Vitalij Petrov végzett, mögöttük pedig Michael Schumacher. A top10-be befért még Mark Webber, Adrian Sutil és Felipe Massa is, de ők további három tizeddel maradtak le az előttük állóktól.
A Ferrari rögtön motorhibával kezdte a hétvégét: Fernando Alonso egyetlen mért kört sem teljesített az edzésen, az autójából lángnyelvek csapdostak ki, miközben a 6. kanyarban félrehúzódott.
Az edzés azonban minden bizonnyal a Toro Rossó-s Sebatien Buemi balesete miatt marad majd igazán emlékezetes, a svájci pilóta igen bizarr incidenst úszott meg. Az edzés vége előtt nagyjából negyedórával a versenyző a hosszú hátsó egyenes féktávjához ért, amikor az első felfüggesztése egyszerűen összeomlott, a két első kereke pedig egyszerre repült el.
Az irányíthatatlan autó a kavicságyban végezte, de Bueminek szerencsére az ijedségen kívül nem esett komoly baja. Az eset után a Toro Rosso már Jaime Alguersuarit sem engedte a pályára. A csapat vizsgálata szerint a felfüggesztés egyik új, erre a hétvégére bevezetett tartóeleme volt hibás, előbb a jobb, majd egy pillanattal később a duplájára nőtt terhelést nem bíró bal oldali elem is eltört, a kerekek pedig azért repülhettek el, mert a rögzítőláncuk eredetileg épp a megsérült alkatrészhez csatlakozott. A Toro Rosso a versenyhétvége további részében a korábbi futamokon használt felfüggesztéshez tér vissza.
Óriási szerencséje volt egyébként a balesetet szemből rögzítő operatőrnek, ugyanis az egyik elszabadult kerék pontosan az ő irányába repült, de „csak” a kamerát találta el, a mögötte álló embernek nem esett baja.
Buemi balesete
Kínai Nagydíj, 1. szabadedzés, Sanghaj, 2010. 04. 16.
- Név
- Csapat
- Idő
- Kör
- 1.
- Jenson Button
- McLaren-Mercedes
- 1:36.677
- 15
- 2.
- Nico Rosberg
- Mercedes GP Petronas
- 1:36.748
- 17
- 3.
- Lewis Hamilton
- McLaren-Mercedes
- 1:36.775
- 19
- 4.
- Sebastian Vettel
- Red Bull Racing
- 1:37.509
- 14
- 5.
- Robert Kubica
- Renault
- 1:37.601
- 20
- 6.
- Vitalij Petrov
- Renault
- 1:37.716
- 17
- 7.
- Michael Schumacher
- Mercedes GP Petronas
- 1:37.745
- 25
- 8.
- Mark Webber
- Red Bull Racing
- 1:37.980
- 17
- 9.
- Adrian Sutil
- Force India
- 1:38.008
- 13
- 10.
- Felipe Massa
- Ferrari
- 1:38.098
- 19
- 11.
- Jaime Alguersuari
- Scuderia Toro Rosso
- 1:38.161
- 19
- 12.
- Kamui Kobayashi
- BMW Sauber
- 1:38.375
- 21
- 13.
- Pedro de la Rosa
- BMW Sauber
- 1:38.421
- 19
- 14.
- Nico Hülkenberg
- Williams F1
- 1:38.569
- 20
- 15.
- Paul di Resta
- Force India
- 1:38.618
- 26
- 16.
- Rubens Barrichello
- Williams F1
- 1:38.678
- 17
- 17.
- Sebastien Buemi
- Scuderia Toro Rosso
- 1:39.939
- 5
- 18.
- Jarno Trulli
- Lotus F1 Racing
- 1:41.531
- 22
- 19.
- Heikki Kovalainen
- Lotus F1 Racing
- 1:41.779
- 23
- 20.
- Timo Glock
- Virgin Racing
- 1:41.830
- 20
- 21.
- Lucas di Grassi
- Virgin Racing
- 1:42.181
- 27
- 22.
- Bruno Senna
- Hispania Racing
- 1:43.875
- 23
- 23.
- Karun Chandhok
- Hispania Racing
- 1:43.949
- 20
- 24.
- Fernando Alonso
- Ferrari
- nincs ideje
- 6