SS1 Darlik 1 15,66 km
SS2 Karabeyli 1 8,23 km
SS3 Bozgoca 1 13,52 km
SS4 Halli 1 9,60 km
SS5 Darlik 2 15,66 km
SS6 Karabeyli 2 8,23 km
SS7 Bozgoca 2 13,52 km
SS8 Halli 2 9,60 km
SS9 SSS Istanbul 2,20 km
Összesen 98,42 km
Közel száz kilométernyi gyorsasági, kilenc szakaszra lebontva ez várt a Török-rali mezőnyére az első napon, pénteken. A rali-világbajnokság negyedik futama igazán balszerencsésen indult Henning Solberg és Ken Block számára, miután mindkettőjük Ford Focus WRC-jében már az első szakaszon eltört a kormányösszekötő, irányíthatatlanná téve az autókat. Holnap a szuperrally szabályainak megfelelően, minden kihagyott szakaszért kapott ötperces büntetéssel folytathatják.
A Török-ralit Sebastien Ogier kezdte a legjobban. A Citroën Junior csapat pilótája nemcsak három szakaszgyőzelmének, de egész nap mutatott kiegyensúlyozott versenyzésének is köszönheti első helyét. Ugyanakkor nem szabad megfeledkezni arról, hogy az összetett bajnokságban az ötödik helyen áll, így ki tudta használni remek rajpozícióját. Természetesen a csapat is nagyon örül, hiszen most először állnak az élen az első nap után.
„Remek nap volt számunkra, az autó tökéletes. Nagyon élveztem a mai szakaszokat. Holnap már nehezebb lesz, az aszfaltos szakaszok komoly kihívást jelentenek, máshol pedig a nagy sziklák okozhatnak problémát. Nemcsak a versenyzőknek, de az autóknak is nehéz lesz. Délután pedig akár eshet is. Megtesszük, amit csak tudunk, hogy az első helyen maradjunk.”
Ogier mögött a Citroën csapat pilótája Dani Sordo áll, hátránya elhanyagolható, mindössze 5,5 másodperc. Ám ennél is jobb pozícióban van a Ford első számú versenyzője Mikko Hirvonen, aki 12,2 másodperc hátránnyal a harmadik. Így holnap harmadikként vághat neki a szakaszoknak.
„Nagyon örülök annak, ahogy a mai nap mentünk. Nagyon jót csatáztunk gyakorlatilag mindenkivel. Nem könnyű nagy különbséget összehozni, mert mindenki nagyon gyors és nincs túl sok kanyar sem” – nyilatkozott Hirvonen. „Azt hiszem még hat pilóta esélyes a győzelemre. Remek csata ígérkezik holnapra és vasárnapra.”
A privátként, saját csapatával induló Petter Solberg áll a negyedik helyen. A norvég versenyző azonban előrébb is lehetne, hiszen három szakaszon is a legjobb időt autózta.
„Nagyon elégedett vagyok az első nappal, minden úgy történt, ahogy terveztük” – összegzett Solberg. „Többször is hibáztunk kisebbeket, amivel időt veszítettünk, de ez igazából nem számít. Inkább veszítsünk pár másodpercet, mint kockára tegyünk mindent. A holnapi nap húzósabb lesz, különösen az első szakasz, ahol aszfalt és murva is van.”
Az utóbbi két versenyt megnyerő Sebastien Loeb ma félperces hátrány gyűjtött be, köszönhetően annak, hogy elsőként rajtolt és takarította az utat a többieknek, a Citroën pilótája eleinte még bizakodó volt.
„Nem volt olyan rossz elsőnek menni, némely szakasz nem is takarításról szólt” – mondta a hatszoros világbajnok még a délelőtti négy szakasz után, amikor még csak nyolc másodperc volt a hátránya. Estére megváltozott a véleménye:” Néhány helyen egyáltalán nem volt tapadás, délután rosszabbak voltak a körülmények. Elég nehéz volt. Optimista vagyok a győzelmi esélyeinket illetően, nyomni fogom holnap mint az őrült.”
Várhatóan holnap, a jobb rajtpozícióval Sebastien Loeb valóban másik fokozatba kapcsol, ám nemcsak előre kell tekinteni, de hátra is. A Ford másik pilótája Jari-Matti Latvala mindössze 2,6 másodpercre követi őt.
Igen szoros az élmezőny, hiszen fél percen belül van az első hat. Az őket követő Frederico Villagra, Kimi Raikkönen és Matthew Wilson tempója viszont nagyon más világ. Viszont ők csatázhatnak egymással, ők is fél percen belül vannak, de kétpernyire az elejétől.
„Elégedett vagyok azzal a sebességgel, amit a délutáni szakaszokra elértünk” – mondta Räikkönen. „Nagyon sokat fejlődtünk az itinerrel kapcsolatban. Ma délelőtt a korábbiakhoz képest csak keveset kellett változtatni az adatokon. Egyre magabiztosabbnak érzem magam és ez szerintem látszani is fog az idő különbségekben, ami holnap kisebb lehet a toppilótákhoz képest.”
Szombaton összesen nyolc szakasz, 146 gyorsasági kilométer vár a mezőnyre. Igazán döntőek lehetnek azok a szakaszok, ahol aszfalton is hajtanak a pilóták. Ugyanis ez egy murva verseny, így ott is murva gumival kell menniük. Ez Ogiernek kedvezhet, miután 40 kilométernyi aszfaltos részen elsőként menni a legjobb, mert még kevesebb a kanyarokban a felhordás. Egyelőre elmaradt a Jordániában látott elképesztő taktikázás, amely taktikázás, amely egyfelől a szervezőknek köszönhető, aki z FIA egyik a sportág tisztaságát védő szabályára hivatkozva büntetést helyeztek kilátásba, másfelől a Ford és a Citroën csapatok vezetői megegyeztek, hogy a jövőben nem küldenek be korábban versenyzőt, hogy takarítsa a győzelemre esélyes előtt az utat.
A 2010-es Török-rali eredménye az első nap után:
1. Sebastien Ogier Citroën 55m32.7s
2. Dani Sordo Citroën + 5.5s
3. Mikko Hirvonen Ford + 12.2s
4. Petter Solberg Citroën + 18.5s
5. Sebastien Loeb Citroën + 24.9s
6. Jari-Matti Latvala Ford + 27.5s
7. Federico Villagra Ford + 1m42.9s
8. Kimi Raikkonen Citroën + 1m50.6s
9. Matthew Wilson Ford + 2m04.6s
10. Ott Tanak Mitsubishi + 4m59.1s