A 23 éves Oliver Turvey csak az utóbbi egy-két évben kezdett nevet szerezni magának a nemzetközi formaautós sorozatokban, de hazájában, Nagy-Britanniában már 2006-ban megnyerte a McLaren és az Autosport magazin közös, az év ifiversenyzőjének járó díját, 2008 végén pedig a Brit Autóversenyzői Klub (BRDC) tüntette ki az év legjobb hazai pilótájának járó díjjal.
Turvey 2009-ben a World Series by Renault-ban versenyzett, decemberben pedig a McLaren F1-esét is vezethette a jerezi utánpótlásteszten. A wokingi csapat ezután is egyengeti az angol ifjonc útját, Turveyt le is szerződtették a McLaren utánpótlásprogramjába.
„McLaren már azóta követi a pályafutásomat, hogy megnyertem a díjat (2006-ban). A spanyolországi teszt is része volt a jutalomnak, de amúgy is ki akartak próbálni. A teszt jól sikerült, elégedettek voltak velem. Az idei évtől még szorosabban dolgozom velük, igyekeznek még jobb versenyzőt faragni belőlem” – mondta.
„Nagyszerű lehetőség ez, valóra vált álom. Már ötéves koromban is McLaren-modelljeim voltak otthon, mindig is arról ábrándoztam, hogy egyszer náluk versenyezhetek. Amikor nem vezetek, akkor a McLaren központjában tréningezek, naponta kétszer, heti hat napon keresztül. A szimulátoros stábbal is dolgozom, én vagyok az egyetlen pilótájuk, akinek mérnöki diplomája van.”
Turvey télen a GP2 Asia sorozatban indult, hatodik lett, idén pedig a „nagy” szériában, az európai GP2-ben áll majd rajthoz az egyik élcsapat, az iSport színeiben. Az angol pilóta sokat vár a GP2-es szerepléstől.
„Az F1-es csapatok a GP2-ben keresik az újoncaikat, mert az autók nagyon hasonlók, az egyenesben szinte ugyanolyan gyorsak. Az idei F1-es szezonban 11 volt GP2-es van a mezőnyben, majdnem a pilóták fele. A tavalyi első három idén már a Forma-1-ben szerepel.”